Učitelj

Исписивање Ш ступња, када се уз нужне знакове за рачунске радње овакви задаци бележе арапским бројкама —- изостављамо. Јер он се, као „алфа и омега“, једино и види не само у нашим него и у страним рачуницама, а овде му заправо није ни место ако се хоће поуздан успех и најмање даровите деце и у почетном рачунању... Јован Петровић

Писмено дељење у Ш разреду

Задатак рачунске наставе је да оспособи ученика за разумљиво решавање практичних рачунских задатака. У својим досадашњим предавањима које сам одржао у учионици а поједина штампао, изнео сам како се писмено решавање рачунских задатака подудара тачно са стварним животом. У првом и другом разреду преовлађује усмено решавање рачунских задатака. Писмено су бележени само резултати тј. решења усмене радње. Ако се у нижим разредима у Ги П разреду изводи рачунање у дечијим играма и причама, у старијим разредима неће бити никакве муке у обради писмених рачунских радњи. У ПГ разреду почињу ученици да решавају рачунске задатке писмено. Стога је преко потребно да постављени задаци буду из свакодневног живота: куповина, продаја и слично. Није претерано ако се у самој учионици створе импровизоване трговине које служе ученицима за решавање рачунских задатака из свакодневног живота. Поред тога што се ученицима јасно претстављају разни моменти у практичном животу они се уче и лепом понашању, говору и оспособљавају за живот. Што је најважније у решавању задатака учествују сви ученици са великом пажњом и интересовањем, па и правила о рачунским радњама сами састављају.

Писмено дељење у Ш разреду може се вршити и претстављати ученицима драматизовањем односно — приказивањем једне сцене из практичног живота.

„“ Пре него што би поставили задатак морамо водити рачуна из које ће области бити постављен тај задатак.

Претпоставимо да се говори о завичајној настави где се помиње индустрија, зидање кућа, зарада занатлија или слично, треба и задатак да буде из те области. |

Постављање 1 задатка: Један радник има надницу 38 динара дневно. Колико ће он зарадити за недељу данар |

Сада сви ученици решавају овај задатак. Ученици који су готови изнесу своје свеске на којима су израдили задатке. Ако је Ми-

лан решио овај задатак што је 38 помножио са 7, онда то исписати _.

на првој половини табле. Јован је решио овај задатак овако 38 Х 6, те и овај начин исписати на другој половини. На. питање које је тачније, јер у недељи има шест радних дана. у

Упутства за решавање писменог дељења драматизовањем. .

Ради решавања датог проблема потребно је одабрати. лица,

11:53

која ће изаћи на сцену да прикажу наплату зараде радника у једној.

фабрици. · ~