Vojin
136 КАКВА 1Е ТАКТИКА ДРАГОМИРОВЉЕБА
А да би заиста дао могућности вошику да се нравствено и према боиим нотребама развие, ауктор не осдања се иа вољу старешина, но ставља „закон прописани над свима личностима у вогсци". Он изводи ово не само из размишљавања, но и из практике, „1ер, вели, тамо, где закон нме заузео у во1Сци подобан положа1, произлазило 1е то, да старешине у тугаљивим за њих прилидима нису га испуњавали па свршавало се с тим, да су га и млађи са своје стране мимоилазили.... Ви , господо, спремате се за вошичке старешине. Не заборављагте, да пример равнога шпе обвезан, но пример старешине као год што је обвезан у добром, тако исто бива обвезан и у рђавом." Еао темељ нравственому одгашвању, ауктор узима добар „закон дисципдинарни" и „правила унутарње службе". Он на њих обраћа особиту пажњу и од њих хоће да тачно опредељују права и дужности сваког у вокци; гер само тако, ако сваки зна границе сво1е власти и дужности, не може бити судара у њиховом извршивању, мора бита дисциплине. И заисга, гата 1е дисциплина но прописана правила владања и дужности, прописан закон о власти и праву у во1Сци? ПТто 1е опредељеност у овом обзиру већа, могућа 1е и боља дисциплина; а где 1е ова опредељеност слаба или 1е и нема, ту су и судари у извршењу дужности па и преступлења чеш- > ћа, 1ер овде нико незна и нема своју опредељену СФе РУ> У К0101 се може налазити, ни1е тако рећи сввстан сво1е дужности и положаја, на кратко овде дисциплина нше општа светиња но излази из личног \ погледа појединих, кои 1е код сваког друкчиш. За