Zemunski glasnik

У Зем.уоу, П. Иовембра 1808.

гжник

Вемунеки Гласиик излази Неде.Ђом у јутру. Цена Му је годшшћаб форинтиу банкнотама заједно с поштарином или достављањему кућу. 8а лредбројнике у Србији стаче лист овај дукат цесарски с поштарином. 8а Босну, Херцеговину и Стару Србију 60 грохна турских, ван турске ноштАрине, коју предбротици слми имају плаћати.

Број 3.

Предплату на Земунски Гтасник прима из Аустрвје Соироновап« чатња у Земуну. из Београда и унутрашње Србије г. Белимир Валомсић у Београду. Предбројниги из Босне. Херцеговипе и Старе Србије предброје ое у г ; пепим г 4емима код упраге виЈајстске пе'атн.е у Сарајеву. Без новаца никакве се не уважаваЈу наручбине.

Пословнп род ошпткнског већа.

0 овом предмету више пута прозборисмо у овом листу. Он је и на дневном реду варошке општине, која је избрала одбор, да га изради. Није нам познато, да ли је он свој посао већ отпочео, само знамо то, да нам је пословни ред при општинском всћан.у по све нуждан, јер у л>ему налазимо једино сретство, да се демагогичној страсти, која одузеше мах у нашем општипгком «ивоту, на нут стане. То посведочи немили призор у општинској седнкцк коме смо сведоци били толико пута па и оиомад опет. Узрок је овом не реду најпоглавитији тај, што досад не беше пословног реда. Ми вођени чупством и жељом бољег напретка, слоге и љубави сугра1)ана. предлажемо овај пројект пословног реда, и позивамо да би мнење своје и други о томе дали, а ми сваком оваквом радо ћемо места у нашем листу, који је поглавито унапређељу ошптинског живота у нас носвећен, отворити. Ево то је наш пројект пословнога реда за општинско веће. § 1. Председник опредељује рок кад се саветовање оиштинског већа обдржавати ииа, и окружнкцом позива се у име његово сваки члан ноименце па трл дана пре опредељеног рока за саветовање. § 2. Ако најмање пет чланова од општ. већа иреседнику са разлогом мотивирану потребу саветовања представе или писмено или устмено , то председник општинску скупштипу сазвати има. § 3. Оваком члану спада у дужност поднисом имена свога на поеивници долазак обзнанити, или препо;ту доласка евог означиги. § 4 У позивници пмају се сви иредмети на дневном реду стојећи навест", о којима се има у пр'едстојећем општигском већу саветовати.

§ 5. Ако који члан има осим оних на дневном реду стојећих предмета, какав предлог ставити, то је он дужан писмено или усмено своје мнење од два члана општинског већа подкрепљен предлог пре почетка саветовагва председнику поднети, који ће сакупљеним члановима овај предлог обзнанити, а већина решава, хоће јш се овај предлог у претрее узети и о њему закључак донети. Овакови предлози имају се тек после оних на дпевноме реду стојећих лредмета у саветовање узети. § б. Председник отвори скуппттииу са означењем предмета на дневном реду стојећи ,■■■■-■ прсдлаже по реду предмете, о којима се саветовати и закључак донети има. § 7. Докле се о предмету једном за саветовање предложеном не сврше разлагања и о њему закључак не доиесе, дотле се не може други на реду стојећи предмет у претрес узети. § 8. Ради обдржавања парламентарног реда има се у првој скупштини наредник , који је уједно и члан огнитииског већа, већином гласова изабрати на једну годину дана. § 9. У дужност наредиика спада, да предссдника у обдржавању реда подпомаже. Њему се говорници означењем имена свога на цедуљи или усменом изјавом пријавити имају, и њему у дужност спада да о томе насТоји, да сваки по реду, како се пријавио буде говорити има. § 10. Ако би који говорник у течају беседе своје од предмета за саветовање онредељеног удалио се и сасвим на други предмет прешао или личности умешао у говору, има гаодма иредседник на ред опоменути, а одма за тим, ако не би одустао, реч му одузети има. § 11. Известитељ предлога, почем на ред саветовања дођелма разлоге д'!ти скуппп ипи, било о целом предлогу у опште , било о појединим точкама његопим.

§ 12. Сваки члан већа има право против предлога или за предлог говорити , по оном реду , по ком се пријави. § 13. 0 једном и истом предмету ни један члан нема права више од једанпут говорити. § 14. Само известитељ и онај члан, који би битну какву промену предлога у својој расправи захтевао, могу нре него се гласање започне , закл.учујући расправу , по други пут, говорити. § 15. Битна промена о саветујућем се предмету има се или писменим нацртом удесити и председнику ноднети, или усмено представити. § 16. Гласање било о првобитном предмету, било о каквој битној промени истога одређује председник. § 17. Гласање има бити јавно. Ако би већина чланова захтевала мОже исто и балотањем бити. § 18. Председник ставља скупштини предлоге за гласање удешенеиизриче одлуку- већином гласова примљену. § 19. Како буде закључак изречен од председника, онда се о том предмету у истој скупштини не може више расправити. § 20. Ако би са донешеним закл.учком општинског већа неки чланови незадовољни били, то им се неукраћује носебни од њих иодписани предлог председнику предати, али тај ттредлог неможе више предметом расправе бити. § 21. У свг.кој седници има перовођа записник вОдити, у њему само закључке навести и означити, каква је већина уз њих пристала и да ли је мањииа посебпи предлог поднела. § 23. Сваки записник има председник, перовођа и три ирисутна члана од општинског већа подписати. Зоог шшх нрепрска ко.урсднлштва овиј ллст ппје могао п»