Žena dvadesetoga veka

269

А шта је та његова школа % То није била школа као школа. Платонова, куда су се збирали млади људи да се наслушају Платонове речитости, и где су се држали о сили његове науке, без икаких других веза између учитеља и ђака. Кузен је имао глас и важност као човек необично даровит, а уз то је имао и власт коју даје највиша стад у Управној служби. Он је имао све што се имати може. Он је у једно исто време био и идол својих ђака, и њихов суверен. У целом Университету предавало се оно што је он називао својом науком, то јест, науком његове мале књижице, и онога који би се од ње удаљио, он би сматрао као што су некад сматрани јеретици у богословским школама. Такав не би био спољен, али би зацело био анатемисан и протеран. У та, дакле, стара времена била је једна. државна Философија којој је Кузен наппсао Библију. Али се јато расу после његове смрти. Сваки је теглио на своју страну. Што млађи учитељи беху умови оригиналнији и јачи, то се разлике лакше објашњавају. Они нису досопели да оснују школе. То су све војводе без војника, али су зацело војводе.

Почнимо Нормалном Школом. Сваки од Авојице учитеља који се у њој находе, војвода је за себе, и има свој наук за се, што