Žena i socijalizam

КБ И

за

459

начин живоша који за шим долази играју пресудну улогу за више или мање велику способност множења.

Али су баш дарвинисти, који се такође плаше пренасељености, они на које се наши модерни малтусијанци као на ауторитете ослањају. Наши су дарвинисти увек несрећне руке чим своје теорије. примене на људе, јер при том поступају грубо емпирички и не воде рачуна да је и човек животиња највише организације, али насупрот осталим животињама сазнаје природне законе и уме их свесно да употреби и искористи.

Теорија борбе за опстанак, учење да клица за нова бића има далеко више него што се према количини средстава за живот може да одржи способно за живот, могло би вредети и за људе, кад би они, место умних напора и употребе технике за свесно искоришћавање ваздуха, земље и воде, пасли траву као сточна стада или неограничено задовољавали.полни нагон као мајмуни. Узгред да напоменемо да је сам факат што полни нагон није везан за одређена времена поред људи још само код мајмуна јасан доказ за њихово сродство. Али ако су блиски сродници, нису једно исто; не могу се ставити на исти ступањ и мерити истом мером. То би могао имати у виду Циглер који чини упоређења у своме више пута цитираноме делу. _

Да у данашњим односима својине и производње постоји борба за опстанак и за појединог човека и да многи не нађу потребне услове за живот, тачно је. Али они нису нашли средстава за живот не што их није било већ што им их, и кад их највише преостаје, не дају социјални односи. А погрешно је даље изводити из тога да је то што је до сада било непроменљиво и да тако мора вечито остати. То је тачка на којој дарвинисти ударају низастрану, они студирају природну историју и антропологију али не социологију, већ без размишљања пристају за нашим буржоаским идеолозима. Тако они долазе до својих важних закључака.

Полни нагон код човека траје преко целе године, он је његов најјачи нагон који тражи да буде подмирен ако његово здравље неће да страда По правилу и овај

је нагон у толико јачи у колико је здравије и нормал-