Žena

ЖЕНА ДЕ

Лане, од 2.—7. августа, био је у Паризу међународни збор за школску хигијену. О полном питању је говорио От. М. Сћоћепа из Вратиславе. Он је уверен, да полни инетинкт лежи у наслеђеној и задобивеној склоности. Полно образовање је веома важно. Данашња омладина квари,здравље и губи моралан осећај, те нема сумње да томе треба стати на пут. Рђаво образовање је камен спотицања у развитку пашег друштва. Полно образовање треба да почне од рана детињетва, па до брака.

У детињетву и у годинама дозревања треба, развијати оне особине, које су згодне да задрже развитак полних органа пре времена. Омладину треба упућивати, да одржава полну чистоту чак до брака. Да осећа и разуме полну одговорност како из разлога етичних тако и из разлога воцијалних и хигијенских.

Полно образовање треба да иде упоредо са свеопштим образовањем — породичним и школским) оно треба то образовање да допуњује.

Специјалан задатак школе је, да у добу од 14 година води децу упоредо са предавањима ботаничким и воологичким, како би могли да створе преставу о расплођавању самосталним аналогичним размишљањем, и да би их навикла да мпеле.

У другој школекој периоди од 15 година треба школа да престави опасност ввојим ученицима од полна сношаја пре брака, даље треба да им престави полне бодести и њихов утецај на породицу, друштво, брзк и потомство.

Предавања о полном животу требала би на средњим школама да буду добровољна, а такође и за њихово посећивање требало би тражити одобрење родитеља.

Учитељима би требало о томе давати потребно знање на учитељским школама, где би требало завести као предмет пол ну педагогику и хигијену.

Овде полно образовање треба да буде поверено лекару, који би спремао предавање на темељу анатомеко физиолошком в гледишта пеихолошког, хигијенског и социјалног.

Други говорници говорили су такође о том питању и на рочито ву нападали законе средњих школа, по којима је забрањена забава између мушког и женеког пола.

Кад ев о овом промисли, види се, да смо ми јако заостали. Наши родитељи заиста воле своју децу, па ипак их зато одетрањују са тута познања истине, коју сазнају тек онда, кад је већ доцкан. |. ).