Žena

ПИ РВ

НОКТЕ 244

Питање о полном обавештавању омладине занима денас све просветне раднике

Ма да су мишљења о томе још доста разнолика, може се у опште констатовати стална тежња о потреби обавештавања омладине у овоме деликатном гитању.

Главне разлике, дакле, не постоје о томе,да ли треба или не треба омладину обавештавати, већ о томе: кад и како је треба обавештавати.

Пошто се омладина у већини случајева обавештава раније или доцније, и то од оних, који су најмање позвани и најмање способни да га као што треба даду, због тога је то обавештавање добило један онакажен облик, тако, да је једна од Пи природних појава — плођење — о којој треба _товорати 6 истим поштовањем као и о материнској љубави п патрпотивму, погрешним васпитањем унпжена на једну ниску страст, о којој се сме само по буџацима шапутати.

Кад би се дакле с једне стране такво обавештавање поставило на његово право место, а с друге стране, да би се полном животу одузела она свирепост п лажни стед, који само помажу ширењу неморалности, потребно је, да и школа узме врло активног учешћа у полном обавештавању.

То она може постићи на више начина:

1.) Да се у уџбеницима природних наука не изостављају намерно полни органи и њихове функције, чиме се само сакати цео предмет п пушта дечијој уобравпљи на вољи да те ампутиране делове науке на свој начин допуњује.

2.) Да се иподесном лектпром врши нарочито ово обавештавање које би пшло много лакше ако би се прва тачка тачно пепунила.

8.) Да се ово обавештавање врши п преко роднтељске куће, тиме што бп се о тој потреби обавестили и родитељи.

Питање, кад све ово треба почети, такође је подељено. Ја се лично придружујем оним аукторима који захтевају, да то буде што раније, јер ће се онда то обавештавање примпти као једна сасвим природна ствар, и што би се тиме одувела доцније целој ствари драж скри сног, пеморалног.