Žena

ВЕНА 945

ву исто утецали на форму брака и државни пнтересп. Мухамед, који је био не само велики пророк, него и велики државник, није баш заповодио свакоме, да мора држати втше жена, али је дозволио, да сме сваки и по четири жене држати, ако само може. Осим тога је смео имати још и признате — робиње. Мухамед је то доввољавао, да би се намножио што већма народ. Из истих узрока било је доввољено у Египту и код старих Јевреја да они, који могу, држе више жена и робиња. У оном, у чему ву државе налазиле свог интереса, налавили ву много пре тога свога интереса и појединци. Са економског гледишта, жена је представ љала богатство. Она је радила и рађала децу. Деца су представљала снагу. „Није богат ко има волова, већ је богат ко има синова“, каже наш народ и данав. Синови су хранили п бранили кућу, а кћери своје су родитељи удавали п уједно — продавали, УКенске ву биле омиљен пљен, које су одводили победиоци. ЈЊих су и иначе отимали. Па да не би дошло до крви — давали су оштету. Кад су људи постали мање ратоборни, онда су развили трговину са женом, место борбе о њу. Кафери и данас купују жене и плаћају „комад“ са 6 до 80 волова. Није ни чудо што је жена била у потчињеном положају, кад су је мужеви заробили или — купили. на негдања трговина оставила је и данас трага. И код нас у многим крајевима кад одводе девојку, питају: Поштог И погађају се и купују је. Но то су само трагови,а у истини се потпуно променила ствар. Данас под промењеним приликама, образован човек, човек господин, нема средњевековног богатства да, купује жену. Алпи он нема ни онолико хасне од жене као што има хасне н. пр. онај полудивљак, који је преже у плуг. Зато данашњи обравовани господин обично неће да се жени никако. Он пристаје на женидбу само онда, ако га његовбудући таст купи својој кћери у форми — мираза. И зато смо у многим приликама добили обрнут положај. Многе госпође, кој» су купиле мужеве, поступају онако исто са там мужевима, као што Вулукафер поступа са својом женом, коју је он купио. Равуме се, да је то врло природно.