Žena

водено или јако жућкасто. И то је мишлење погрешно. Баш то прво млеко, што га зовемо колострум, врло је згодно за варење. Прва храна новорођенчета треба да буде материно млеко и то 6—12 сати после порођаја. (То зависи од тога: Да ли је рађање ишло теже или лакше, брже или спорије.) Пре но што мати пружи ноноробенноту груди, треба да их пажљиво избрише са ватом натопљеном млаком укуваном водом. Прво дојење често је врло тешко и треба много стрпљења. Ако је новорођенче добило кашиком какву течност, онда ће се још теже приволети да сиса. Прво дојење траје од прилике 20 минути, и онда се дете метне у кревет, али тако, да лежи на страни, како му за случај повраћања или подригивања не би млеко цурило натраг у уста. После 2'ћ до 3 сата надоји се дете поново и само ноћу (од 10 сати увече до 5 сати ујутру) не треба дете дојити. Баш онда, кад дете сиса, дражи прса на лучење млека, а кад се дојење у одређено време одржава, научи се детињи желудац на уредност. Трећег и четвртог дана има мати обично највише млека; тада би она најволела да непрестано доји дете, да себи олакша. Али је најбоље, да за то време мирно лежи, да пије што мање, да пази на уредну столицу, да подвеже прса и већ после неколико дана престаће све незгоде. Кад се претуре ти први дани и кад се дете уредно доји, мати ће са задовољством приметити, да се дете у одређено време само јавља и тражи храну. Ово све важи за децу, која нису пре времена дошла на свет и која су здрава. Слабуњава деца и она која су пре времена дошла на свет, мало плачу, много спавају и она би у сну пропала од глади, да их силом не хранимо. Таква су деца обично слаба а да би могла сисати, и зато морамо у овим случајевима оно чинити, што у другим случајевима не треба да чинимо, т. ј. такву слабу децу треба кашиком хранити. Но и таква деца често већ за кратко време постају довољно јака да могу сисати. „Ре Мицег“.

Учење страних језика у основним школама.

Лекари у Немачкој, који имају друштво за неговање здравља у школама, на својој шестој скупштини обратили су се немачкој влади и траже, да се учење страних језика у немачким школама одложи за старије разреде. У своме поднеску доказују, да деца од 9 година још немају довољно