Žena
262 ВЗВ Е НА
бранио. И шта све није отуда изашло, У Египту су постали због тога први земљемери. Када је Нил надолавио и излио муљ преко пољана, тај је муљ затрпао и пореметио старе утврђене границе. Онда су се поседници оних вемаља трудили, како ће да пронађу и утврде старе границе. Тако су постали људи вешти, да изведу ту мајсторију, постали су земљемери. Ова је прилика, да су адвокати постали у првом реду због тога, да помогну бранити човеку његову својину. Па је у томе бев сумње и корен полиције.
Има пуно људи, који су готови да погину, ако им сусед одоре бразду њихове њиве. И многи ће жртвовати десетороструку вредност те брааде, само да истера своје право. Али то иде и даље. Има људи, који у страху да не изгубе свој новац, непрестано броје своје благо; у свакоме гледају лопова, и кад сви мпрно спавају, обилаве по 10 пути ноћу авлију. Вазда гледају опасност и насрћу и на невине људе, ако се доближе ономе што је њихово. Они су неправедни, често смешни, али често и трагични.
Пренесите овакве нарави на поље љубави и ето вам љубоморе. Као што ономе страшљивцу, да не би изгубио вемно благо, пз сувишњег страховања, помрача ум, и он постаје неправедан и претеран, тако је и код љубоморе. Па као што љубав уме да буде нездрава, да се развије до болесне грознице, да обневиди, тако то уме и љубомора.
Чини ми се, да извесне мере љубоморе мора да (буде код културног човека. Природно је, што сваки страхује, да не изгуби оно што му је мило и драго. Нека је дете ма и најздравије, мати ће увек стрепити, да јој га не отме црна смрт, И нека неко и највећма верује у венчанога друга свога, он ће се старати, да то тако ин остане. Мало љубоморе, пристаје у брачном животу као зачин, који до душе штипа непце, али има чак и неке пријатности, често бих рекао појезије. Но сасвим је друго, када некоме јелу додате неколико труни паприке, а друго је када неко саспе читаву шаку. Тешко ономе, ко би то после морао јести.
Треба признати, да она грозничава љубомора, није