Žena
ВЕНА 204
одлавио. Свугде исте појаве из пстих узрока, исто неприлике и невоље, мучења и патње спротих матера, сиротих жена изазвано усљед умерењаштва змужевљева. Равгледајмо дане. Обавримо се на онај број мужева, који су редовни посетиоци кафана и биртева, који из дана у дан, или врло често проводе своје слободно време, слободне в-чери и један део ноћи по кафанама и биртијама, а таких је на жалост толико, да ако п не чине већину — и у бољим круговима нашег друштва — оно један добар део сигурно.
Е сад изволте замислити, ви мужеви умерењаци, живот једне жене, која је ступила у брачну везу 6 намером да оснује породицу, да дели са својим мужем све радости и жалости у животу, кад се од једном усамљ“на, остављена, напуштена нађе у свом породичном гнезду, вбог друштва“, које за бога, свако вече задржи мужића кад у кафани, кад у клубу, кад у читаоници и т. Д.
Ј» ли чудо онда, што један део такових напуштених, остављених жена постаје неверна својим мужевима умерењацима, је ли чудо што и жена онда напушта своје гњездо, своје дужности, подстакнута рђавим поступањем свога мужа, и она по примеру мужевљевом тражи себи на другој страни разоноле, друштва и вабаве, јер неће бар у кући где је равноправна са мужем да буде само куварица свога мужа и дечја дадиља.
Живот такве жене је непрекпдна патња, она трпи, мучи муке бев краја, јер је изложена непрестаној самовољи и злој ћуди свога мужа умерењака. У таковом породичном жив ту жена непрекидно поднашта, боцкање чиода свога мужа. А познато је да учестани а нарочито неп, екидни уболи чиода више вадају бола него удари мача, јер један удар мача илп учини крај патњама, ил ако и не учини не понављајући се, безначајан је кад бе уп редп са душевним патњама једне жене, која је интелектуално и морално занемарена усље' кафанског живота п „умерењиштва“ снога, мужа.