Zenit

ни за једну „кривицу" и ако сам повредио Ватикан и Сифилискултуру. Најзад, ево ме пред судом због зенитизма, али y Београду, кога сам онмад желео због слободе. Ево ме пред судом због моје антиевропске поеме, ради „тешке повреде јавнога морала", кога сам повредио ваљда штампарској машини и електричним сијалицама или професионалној к.. к.. .. Европи. Јер та моја опасна поема једва je осванула y београдским књижарама и одмах јој ce смркло пред очима полиције. По мом мишлењу требало би ce најпре обратити електричним сијалицама и запитати их да ли ce осећају повређене y своме моралу, зато што сам написао за њих да ce . урвају y електричној централи. Исто тако требало би запитати Европу да ли je она повређена y своме моралу, само незнам, како и на који начин, пошто y овом случају Европа није физичко тело, него појам и персонификација највећег људског зла кога сам ја дубоко свестан. И тако ређају ce непремостиве запреке за утврђивањем материјалне истине моје тешке кривице. Изгледа, било je најлакше растегнути хармонику „јавнога морала" уз поему АЕРОПЛАН БЕЗ MOTOРA и тако зенитистичку поезију ухватити y мрежу и загрљај свежих параграфа новог закона о штампи, макар да je пуштена потпуна слобода гомилама порнографије, којом ce тако нападно, видно и несметано окитио поратни Београд кога сам ce болан још одавна зажелео ради слободе. И испуни ce жеља пуста.,. Ја као борац против дегенерисане европеизације Балкана, којој сам супротставио БАЛКАНИЗАЦИЈУ ЕВРОПЕ, слободан сам да запитам следеће : да ли je познато заштитнику јавнога морала, да y Београду несметано излазе библиотеке за порнографску књижевност, међу којима ce истичу „Фортуна", „Интимна библиотека" и др? Да ли му je познато да су тзв. руски киосци који унакарађују Београд, да су расадници таквог блага и да су обложени најодвратнијим порнографским сликама разноврсних европских журнала? Да ли му je познато да je наша земља преплављена књигама двају ординарних порнографа, као што су Питигрили и Маргерит? Да ли му je позиато да ce y Београду јавно растурају књиге несоциалне и перверзне, као штo je онај практични упут о побачају и она друга под написом „Живо месо“? Да ли су му познате безбројне „уметничке" разгледнице и слике, којима ce васпитава укус наше средине и којима ce украшавају излози престоничких улица? Да ли му je познат један ноћни локал y коме послужују само наге жене и y коме ce плаћа улазница само 1000 динара? Да ли му je познато енглеско библијско друштво, које сјајно тргује са хришћанством и библијом, која je као света књига препуна оних израза који су y мојој поеми инкриминисани? Да ли му je пoзнато да je и сам бог према овоме закону о штампи, како je примењен на моју поему, да je и бог починио „тешку повреду

година VI

број 41

8