Ženski pokret
одмах основаше федерално, национално друштво: Американско Друштво за Здравствену и Моралну Профилаксу, са многим филиалама по свим државама Уније. IV Иако je данас доста тешко пуно говорити о психологији спола, ипак ce може рећи да главна практичка настојања треба упутити y правцу дугог заокружавања сполног природног нагона и то помоћу јаких и алтернативних дирекција за тај импулс на пример, атлетика. Дечак који je одушевљено предат свом сопственом мишићном развићу, држећи своје здравље y потпуној мери, дечак који ce пуно вежба, који воли да живи и ради y природи, који има бистре очи и свежу комплексију, који воли хладну бању, иде y кревет са нормалним, здравим замором, ит.д. зацело неће бити занет сексуалношћу. И ако, поред тога, дечак имаде јако и право интелектуално интересовање било које врсте y школској наставној основи или изван ако он воли машинерију, музику, уметност, књижевност, или ако je занет здравим интересовањем за нечим што je религијско он je још приступачнији да буде честит и врли младић. Педагози ни дан дањи не могу потпуно да реализују да млади свет мора имата нечег што га одушевљава и диже. Некоји су препоручивали, шта више, и сентименталне љубавне приче за девојчице, a приповетке о дивљачким авантурама за дечаке. Дошавши до другог физичког или духовног доба y периодама за време тринаесте, четрнаесте, петнаесте, шеснаесте, седамнаесте, осамнаесте и деветнаесте године, т.ј. y доба када ce срце и капацитет крвних судова брзо проширује, младеж и омладина ступа y фазу здравог и свежег еротизма. Из многих врела психолози и педагози долазе до убеђења да су најбољи напори y свим областима y виталној вези са сполом, да многе, ако не и већи део најбољих ствари што су могуће за младеж, долазе од психичких секундарних сполних особина. С друге стране опет. сполне грешке па и оне које лекари налазе да je тешко пронаћи помоћу физичког испитивања испољавају своје главне лоше упливе y томе што изазивају грозну апатију, поремећују способност обожавања, довађају до oceћaja nil admirare , до блазираности (blasé), до индиферентног стања духа и морала према чему ништа нема на овоме свету што би било вредно херојског настојања, самопрегоравања или срдачног одушевљења. A онде где ce све ово сматра као лоша форма, ту постоји опасност.
304
Жснски Покрст
/