Ženski pokret

исто немарљиве као што је била г-ђа Жанли према својој; али им и не сугерирају никакву тежњу ка отменим мислима. Сва су ова створења жене неисправне у моралном смислу, јер испуњавају један део функција које падају у дужност жене онакве каква треба да буде т. ј. права жена. He, жена права није ннтелектуално одвојена од тешких случајности. Она није биће посвећено само ситним дужностима. Њој није довољно да буде мати у материјалном смислу, она хоће да буде мати душе, она се не задовољава, да набавља за физичко одржавање својих пссвећујући се томе искључиво и ограничено. Њене бриге не искључују код ње интелектуалне бриге и неговање великих идеја. Она њима управља место, да се њима потчини, Она се труди испуњујући највише фамилијарне обавезе, да снабде дух као и тело и да разликује клице добра, да би их ставила у душу својих и да их развије. Њено понашање даје формалан деманти стогодишњој хипотези, која базира на простом уображењу. Модерна у свом позитивизму, она одговара делима, старим сугестијама, које се односе на неспособност жене. Њено понашање је победоносни одговор тврђењу створеном посматрањем сувише пристрасним, чије методе не одговарају модерним околностима. Дакле, све што се удаљује од модерности, све што је назад у место, да је напред, не може да има никакав елемент истине. Превела: Братислава Николић

Б. Данжен

ЖЕНСКЕ ОДЛИКЕ У МУШКОЈ ДРЖАВИ И МУШКЕ ОДЛИКЕ У ЖЕНСКОЈ ДРЖАВИ

Истином називамо заблуде, које су вековима одржане. УВОД Упоредна психологија човека и жене стоји још од старог доба па и данас на погрешној основи. Стално се пореди мушки пол која влада са потчињеним или бар подређеним женским полом, дакле: упоређују се полови који се у основи налазе на неједнаком положају- Постављене разлике на овој основи могу бити тако исто условљене супротним положајем полова као и урођеним разликама. С тога је погрешно да се

9. и 10,

Женске одлике у мушкој држави

317