Ženski pokret

без сумње имају право (Вајнхолд узима мушке ауторе) Од IX. столећа духовници су (оборили) одбацили ове женске песме као неморалне. Овде се јасно види како је у доба развијања Мушке моћи поступно добијала женска просидба смисао бестидности. Код Гароса жена је имала власт, родови су били подељени. По Вестермарку је женска просидба већ била законски утврђена Ако човек проси, кажњава се због те бестидности, Вајц прича да су код Ојибаја жене суделовале у ратовима, у ратним скупштинама и другим свечаностима, владала је, дакле, потпуна равноправност полов а. Интересантно је да су се код ових народа јављали као просиоци не само човек него и жена Исто јо тако код Батаса, где по Фриденталу прошевина потиче час од човека, час од жене. Да споменемо још и по Оскару Крику 11) у Фирланду још и данас обичај женске просидбе. Још јасније постаје да је порекло женске прошевине у влади кад видимо да су књегиње вршиле просидбу и избор мужа чим су били носиоци моћи. Примери за то су у историји врло многобројни. Исту тенденцу налазимо код свештеница које имају велику коћ 12 ) мушке просидбе у мушкој држави и код женске просидбе у женској држави, од позива на састанак па до употребе вештачки надражљивих средстава као вина и наркотике 13 ). Карактеристично и пуно знач ја је и то што код човека за време женска владе налазимо сличан однос какав се данас приписује жени кад проси човека. Сетимо се само прошевине жене Потифаре са Јосифом. Јосиф одбија гњевно завођење и кад то није ништа помогло, он је побегао да би само спасао своју невиност. Ова историја је једна славна поука мушке чистоће, која зачуђава као што је и пуна презирања за женску заводницу. Јекел нас обавештава о једном индиском народном стаблу у Исламу (вероватно је мислио на Гар се) код кога девојка игра улогу просиоца, да човек „мора да покаже јак отпор који иде до бегства, и са јадиковањем родитеља воде га у невестин дом.“ Код Камчадала којима су жене господариле и код којих је просидба падала у део женама водиле су жене љубавне борбе због људи. И у старим кажама налазимо мушки мотив прошевине код женског пола. По С Хеншу 14 ) се заљубила нимфа Солмацис

11) Фирланд и њени становници. i 2 ) Мајнерова историја женског пола и Милер-Луерове, фамилија, 13) Милер. 1 4 ) Митолошки џепни речник.

Женске одлике у мушкој држави

323

9. и 10.