Ženski pokret

Чак принцип моногамог брака није се показао довољно моћан код једнополне владе да спречи образовање двојног морала у корист владајућег дела. Познато је да у данашњим културним земљама са мушком владом, упркос признавању моралног принципа, влада двојни морал који признаје човеку права у погледу на сексуално преимућство. До caдa није призната чињеница дa се сексуална морал за владе жена развио тачно у обрнутом смислу са признатим већим слободама жена. И овде је успео принцип моногамије са двојним моралом, али само са сексуалном слободом жене. Ова се појава у неколико налази код културних као и кад примитивних народа са женском владом. У Спарти је био у времену највећег полета уведен за време женске владе моногами брак. Херодот јавља да је Спартански обичај био да сваки човек има само једну жену. По Плутарху, у Спарти није имао ниједан браколомник Е. Мајнер каже да је полиандрија, веза жене са више мужева, бил један обичан спартански обичај. У Спарти је била брачна верност жена непозната. Плутарх прича да је браколомство жена важило као часно. У закону Ликурговом била је жена у погледу на браколомство сасвим у повољнијем положају него човек: Еврипид каже чак да се поред свега труда није могла Спартанка да води у дом чиста и невина. Такође Платон јадикује у својим списима због иступа спартанских жена. По Дамаскину, спартанска жена имала је права да је оплоди најлепши од грађана или странаца. Мајео је изрично указао на то да су иступи спартанских жена у толико били већи, у колико је женска влада постајала неограниченија. Жене и девојке квариле су младиће и суграђане. Мајнер излива пуну чашу горчине на Ликурга, јер је он уводио неприродна уређења, чиме је уклоњена брачна веза и „девојке и жене постају преобраћене у младиће и људе“. Мајнер је дакле, знао за принцип обрнутости у сексуалним нормама. О сексуалном животу старих Египћана за време апсолутне женске владе је данас мало познато. Једини еротички докуменат је очуван у тако званом Туринском Папирусу, на име, у сликама, које представљају полне сцене. Ове сцене не дају никакво објашњење о полиандрији египатских жена, али носе јасно ознаке женске владе као што ћемо то доцније видети. У Египту је била моногамија рано

24

Женски Покрет

1. и 2.