Ženski svet

ја, научи неке ствари, на онда да је ту крај њеном усавршаваљу ? оацело да ннје. Која свирачпца пе набави себи толико вештине, да се може н сама доцније усавршавати, да може својим трудом досНети до те вештине, да са лакоћом схваћа и извађа ма које дело, које је днлетаитима иамењено, код те је цељ нромашеиа, а иовци п мука узалуд утрошени. А то ће моћп само оиа деца, код које се одмах с почетка оиази да за то имају дара. За то матере (јер обично ви етајете за тим, да вам кћери уче свирати) добро иазите, има ли ваше дете дара за то, што ћете одмах за кратко време учења моћи дознати; иа ако нема, немојте га силом на то гонити, можда из иросте сујете, него учите га за то време другом корисном иослу, тиме ћете детегу заштедити узалудну муку, а себи новац. Нека вас нри том не руководи та мисао, да друштво ваше дете

неће можда ематрати :sa потпуно пзображено, ако не зна свирати у гласовир, развијајте му дух и срце у врлинама и племенитости, на ће оно наћи довољно поља, на коме ће се моћн показатц. Оставнте ту вештину, коју ваше дете неће никад моћи прнсвојити онима, који за то имају дара, који ће у том до иеке висине дотерати моћи, а ви се тешите тиме, да сва деца нису једнако способна за музику, II да ће можда ваше дете претећи свирачнце у другој каквој вештини или врлини. Ако нак и иокрај јасно доказаног слабог дара за музику, будете ваше дете силом гонили да ју учи, доћи ћете одмах ирви пут, кад оно буде иред странима свирало, у тај немио иоложај, да ћете морати своме детету да помажете да се изговара, не свира, нису јој њене ноте ту, па не може, II још млого друго, а тиме јако губите у очима вашег најрођенијег, вашег детета. JL

УРЕДНОСТ.

ш ... ° Ге куће ои друкчиЈ е цветале, млоге jVć домаћице би бпле задовољније, да су 2, . • r . уредниЈС. .V редност ниЈе скопчана ни с каквим тешкоћама, само се ваља старати око тога, да се на н.у науче деца још из ране младости. Тада ће им она бити урођена јер ће им нрећи у нарав. На иротив, кад се дотле дотера, да се са том врлином упозна човек тек у зрелијим годинама. иде то већ теже. Лечници иду тако далеко, да тврде да су уреднија деца здравија од неуредне. Мати ; која своје дете сама доји, може га већ у том добу учити на уредност 5 нека га доји увек у једно исто време. С ночетка ваља дете дојити свака два сахата. дОцније ређе, ал опет у једнаком размаку времена; а ноћу од десет сахати у вече до пет сахати у јутро не треба га дојити. Особито вал.а свака мати да има на уму 7 да дете неплаче, увек зато 7 што је гладно. с тога га не вал.а одма дојити и тиме га ућуткивати. На против, ако га неуредно доји ; неће имати мира ни дете ни она. Дечија забавипгга, и дадиљишта већ су и зато добра, што ностеиено нрииремају децу на

школски ред и тачност. Ту се деца уче да уредно једу, раде и да се играју. Ту науче разумевати шта значи то : „Све у своје време. “ А да је одрасло само код куће уз попустљиве и меке родитеље, јело би кад год би му се прохтело, и радп.то би, шта би кад хтело. Дете никад не ваља силом гонити на посао, нити га треба из јутра силом будити, већ га ваља тако однеговати, дасе оно само пашги, да раније устаје, и да само дође до те увиђавиости, да ће му тако остати уједно и више времена за игру. Само на тај начин ирећи ће деци уредност тако рећи у нарав, па тек кад одраету, онда ће умети право и потиуно ценити ту највећу најважнију врлину сваког човека и жене. Уредни људи уживају од својих саграђана iselie иоштовање и уважен.е. Уредни људи имај’у за сваки посао, више времена него не уредни. Неуредни .нуди шкоде и себи и другима. Кад је млад човек иеуредан неће далеко дотерати ни у чем, па спремао се он за занатлију, трговца или званичника, јер ои управо смета својој околини. Кад је девојка неуредна, неће

15

ЖЕНСКИ СВЕТ.

16