Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

ПРИЛОЗИ

171

технички услови којима пројекти морају одговарати и посебно мора по■стојати стручна анализа последица које he објекат имати за општедру.штвене интересе средине (урбанистичке, санитарне, безбедности, водопринредне, саобраћајне и др.). Без ове анализе пројекат не може бити прихваћен. 6. Грађење je подвргнуто планирању. —■ Непосредно урбанистичким планом сваког места предвиђено je y којим рејонима и деловима je предвидена одговарајућа изградња. Утврђене су одређене зоне и просторни распоред, и величина и међусобни однос појединих објеката по намени и функцији; распоред појединих објеката привредних делатности и мрежа саобраћајница, комуналних објеката и других објеката. Предвиђа се и густина објеката у одређеном подручју или зони, на пример; 80 до 120 стамбених објеката на једном хектару грађевинског земљишта и сл. Тако ce Одлуком о регулационом плану за подручје општине Звездара Београд, од 1. јуна 1962 („Београдске новине Службени део“, бр. 11/1962) предвиђа да се регулациони план у целини састоји из : урбанистичког решења са наменом повргпина, приказа решења за саобраћај, мреже водовода и канализација, енерхетске мреже, приказа објеката школства, културеи уметности, шематског приказа објеката социјалне и здравствене заштите, приказа мреже снабдевања, услужних делатности и туризма, затим шематског приказа зелених и спортских површина, шематског приказа мреже центра, приказа постоjeher стања улица, грађевинског фонда, постојећег стања јавних објеката и објеката привредне делатности, најзад положај општине у односу.на град Сва ова урбанистичка решења и планови (делови плана) рађени су у размери 1:2.500 или 1:5.000. У одлуци je посебно истакнуто које се поставке сматрају обавезним, a које имају карактер смерница. Обавезним поставкама ce сматрају: целокупна мрежа улица и јавних паркинг простора изузев до 12 метара регулационе ширине у неизграђеним комплексима или блоковима предвиђеним за реконструкцију; зонирање површина по намени: зоне породичне изградгье, површине намењене за индустријско-привредне објекте, јавне гараже, комуналне погоне, научне институте, површине за активну и пасивну рекреацију и други слободни простори; положај и површине наменьене за центре и све остале пратеће јавне објекте. Наведене обавезне поставке плана могу се мењати само одлуком Скупштине града Београда. Сва остала решења у плану се сматрају смерницама, на пример: улице до 12 метара ширине; садржај центра, номенклатура, капацитет и микролокације објеката у тим центрима и изван центра; густина насељености, границе стамбених заједница, као и све поставке и подаци наведени у урбанистичкој документации ако поменутом Одлуком није другачије одређено. Савет за урбанизам Скупштине града Београда може одобравати измене и допуне планом утврђених бмерница, ако се приликом разраде детаљног урбанистичког плана покаже да таква одктупања омогућавају боља остварења функционалне, економичне и естетске целине и пружају повољније услове за живот и рад становника. Слично je и са регулационим и генералним урбанистичким плановима на подручју Београда, а таква пракса je у скоро свим градовима који су подељени на општине. Истина сви су ти општински