Brastvo

БОРБА ЗА НАРОДНОСТ 65

опомиње ту на богињу правде, која је неумитна, а уме и да се свети.) Обим Летописа српске матице данас на лужичко-ерпеком излазе још и Зегђаке Хоуту (још од 1842. год.) у 2000 примерака, за тим Ги2еа (мевечно), Гижеја зегђ (месечно), Зетђај Нозродат (мевечно, пољопривредни); поред тога, два духовна листа, (1 протеет., а други католички), као и Зета Сазшк (недељно). На народном језику растура се иначе доста књига, али већином у црквеном духу.

ШИ

Кад су и е које стране Словенци (Словинци, 510уепеп) дошли у Панонију, остављамо да реше људи, који се специјално баве повесницом. Но на сваки начин они ву били главни део Самове државе (627.—662.), која је још и данас у повесничкој науци са свога брзог постанка и пропадања права загонетка. Још на крају УГ века видимо Словенце у Панонији у борби е Немцима. Насеобине словенеке пружиле ву се много даље, но што данав језик и народност словенска допире. Имена места и предела то најбоље еведоче. Главно место у

ђ) Ко о овоме хоће више да чита, нека узме Пицина и Спасовића «Историју слов. књижевности» (део 1.) или превод на немачки с особитим преводиочевим примедбама у књижици: «разв зегђазећ-уепа:зсће Зећга ћит 1п дег Ођегапа Медегацз 2» уоп А. М. Рур1!п, аџз дет гиз. Чђемгасеп ес. хоп Тгацсо(( Ресћ. Гере. Вгоскћацз, 1854. Преводилац је познат патриота и књижевник лужички, а на немачки

је превео цело поменуто ЏПигиново и Спасовићево дело.

БРАСТВО 5