Dositej Obradović u Hopovu

же

Буе"

Глава ИП! Раздор у Хопову | 69

вн нема. А п тако има много гостију“. Ово је, додуше, блаже речено, али побожан монах ни овако не говори.

Али је највише екецеса чинио 'Геодор у пијанству. Тада би се његова пргава Куд развратила до дрекости и суровости. Све поменуте мане су делили, у мањој или већој мери, и остала братија његова, а пијанство канда највише. Само што су се они крили и уздржавали. Теодор је мислио, да је сад дошло љегово време, те је пустио срцу на вољу. Мало који дап пије пијан, веле сведоци. Иде по манастиру пијап, те виче п псује архимандрита. Чули смо, како је пеовао (Симеона, а Стефану је псовао оца и матер, Аптонија је назвао свињом. „Пијанчује сваки дан п којекуд ходи, а манастирски послови стоје, и пишта пе ради већ псује п виче по манастиру, да није ниједан миран од њега“.

Ако је п половина од овога истина, много је. Али да ни други пису били бољи, види се из овога догађаја. 6 новембра у трапези на вечери „напити взајемно један другога псовали (исказује Теодор). Николај пскао више пити, а он не дао, п тако су се свадили“. У свађи је Теодор пазвао старијега од себе проигумана „псом“ и „унцфутом“; шта је он натраг добио — о том кроника ћути. У напитом стању је намесник и био ко му је пао шака, особито млађе калуђере и слуге.

Па ипак, у његову одбрану се може рећи, да вије за све сам крив. На пстрази су некоји калуђери исказали, да су обадва „љута“ и „жестока“. Све би добро било, да се њих двојица сложе, али они пркосе један другом. Монах Васијан, родом Босанац, отворено је рекао: „За нестројеније у монастиру крива су обадва. Они се два носе, Теодор неће архимандриту да се покорџ, нити га за што пита, веће чини по вољи својој што хоће. А с архимандритом сложили се сви, те на Теодора мрзе, зашто њих Те-

уђе =