Godišnjica Nikole Čupića

|6 ГОДИШЊИЦА

И по себи се разуме, да су се све оне особине и

врлине, којима се Стева одликовао на овим предавањима у основној школи, огледале на њему и на предавањима његовим у самој учитељској школи. Она живост његова и она јасност у излагању чиниле су, да

„лушаоци нису могли да скину очију с њега. И у њега, бије било непажљива ђака. Само пропитивање ишло је у њега тако живо и занимљиво, да је владао примеран ред и пажљивост и онда кад је пропитивао. У

њега је често и само предавање било у облику испи- ·

тивања, у тако званим питањима за развијање, те је

и изазивало пажљивост у ученика и непрестано их одржавало у будном, активном стању. А најтеже је било за оне, који полако мисле или слабо мисле.)

Стева је увек био озбиљан. Ни домаће или какве друге неприлике или радости нису могле да поремете ово његово стално расположење. Ова озбиљност понекад је прелазила пре у скротрор Неа) благост, пре у званичну хладноћу него у љубазност и пријатељство. Али је она и онда била правична и умесна и нико јој се није опирао. Он је сам био оличена правичности доследност. Те су му особине и дизале ауторитет, те су се Стеве сви бојали. Он, који је био против сваке телесне казне, он који никад ниједне сам није употребио, он који никад ниједном ђаку није рекао ниједне погрдне речи, умео је својом исправношћу, својом 08-

биљношћу, својом правичношћу и доследношћу толико

да уздигне свој ауторитет, да су га се ђаци највише бојали. Али су га са тих истих особина и поштовали и гледали су у њему правога, идеалнога и човека и наставника. И ниједан наставник самом појавом својом није уливао толико респекта колико Стева. Сама је дакле личност Стевина чинила много. да се принципи

школе његове тако брзо приме и рашире. Име његово

1) у: првом колу питомаца учитељске школе био је један, који је одвише

споро мислио, Од свих предмета њему је најтежи био Рачун, који је Стева предавао и то, као што смо видели, више усмено. Стева је опет желео да га

нагна на брзо мишљење «а је чешће управљао питања на њега, али канда без |

успеха. Зато му једанпут пребаци:

— Ви, С....., врдо споро мислите!

А С. чисто очајан, да би колико толико утетио себе, одговори му развучено: — А Ви опет одвише брзо мислите..

Стева се насмеши, сажали се и рече му да. седне,

47 РЖЕ ~. ~