Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije

zvani sefardski tip BS iOGDN M i Aškenazi, dok Setardima tali istočno židovski (sievermi) tip. Aškenaski je tip dakle boga [101190 |CS OJ (Bi S (05) MD PP (S E 2) IP (0D |L, GL SS (Sah ali (dl

OJ SJG2JUJ IC DE CJ 70 SLI CI)Ti, 1 CL SVJ AJ GI1)) SOJ O} 70 () {JM OC) A}

TRIO TUO Oi su došli po svoi prilici od Kazara a doiekle od Germana i Slavena. Sve one puteve, kojima su do 15. stolieća prolazili Sefardi prošli su ı Aškenazi., no Selardi nijesu došli u masi dalie od južne Evrope (tek ih dijelom ima 1 Holandiji) dok su Aškenazi došli u sievermu Evropu i ondie Wmiješajući sc s ncrdiiskim narodima i priredncom muimilriioml, poprimaju svjetliju boi kože i neka druga obiliežija.

Oko codine 1000. nestaic prozelitizma e en masse, a, ONo malo mješovitih brakova i prelaza na Židovstvo nc dolazi u obzir. U to doba sje sSvršava druei dio r a sme DOvijestiŽidova i od tog doba žive Židovi, jer im to zakon nalaže, jer ih riužda ma to tiera, a loš više jer onj sami tako hoće, odijelienoec od ostalih naroda kac ni iedan druci narod na sviletu. | kao što se svaka vrsta uzeaja ma tai način, da sć naiprije križa ostalim vrstama. a 1 je primila dosta stramih elemenata ostavlia se neko vrijeme da rada generacije, koic treba da se razvijajn iz ovih Md. ne primajući stramih elemenata: tako i židovstvo ostaie od top vremena u svOjem kruvu. : ao

Š | |

A. ]. Konforty, Zagreb: O ZIG IMHO 1. Španiji do njihova progonsiva —

!

O ZG u Spaniji i O njihov u zlatnom vijeku malo”

se kod: nas covorilo, napose u omladini. Predaleko bi nas

vodilo. kad bismo se podali istraživanju povoda i uzroka toi činienici. No čini se, da ie ponaiclavniji uzrok partikularno interesovanie t. i. da se većinom sefardski dio omladine, kao bliži, bavic studiiama i pisanjem o španjolskome Židovstvu.

Zlatni vijek u Španiji bijaše bukteći kri ijes, koji je sa visokom

briieca kulture sipao plamne krijesnice na sve strane svijeta. Gordost po svijeti učinienoz efekta nitko mu danas ne um:anjuje. Genii uvijek postoji, ali se mijenjaju oblici, u kojima se genijalnost ispoliuie-. Upravo ta okcInost sačiniava katkada tragediju zaboravi i napuštania - onoga, što ie nekom nekada

slavu pronosilo.

Židovski se narod, vičan nakon rasula i dugcogc lutania aklimatizaciji, miieniao po običaiu i po životu. Tomu se da-

291