Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije
] Bog udahne Naštaliiu dušu Korahovu i dopusti mu da vidi oblake koji su se na obzoriu sakupili. No kad su se temelii kvuce podrmali, odmah se pojavi Moše i podupre uzdrmane stupove.
»Prolieće ie u nama probudilo prevelike želie — prevelike. Tako su brzo Tevolucionirale način našega osiećania i mišlienia, da nam ie sada maicdmomi pretijesno, premrko.« A katkad opet kad bi zalepršao prolietni vietrić —- Sliedili bismo dugo zajedno brbliaiući i pievaiući. Zar se ioš siećate gdie nam icč Naknik pievao ili čitao piesme? Naknik, zar se još siećaš, i vi ostali, koji ste morali u voisku ioš priie prolieća pa niste mogli da medu nama proživite ioš lijepa vremena. A ti, Kuba, siećaš li se kako si cijelu zimu Ššutio i nisi mogao pievati: tvoie su pjesme Zaorile tek kad su ptice procvrkutale. Pozdravliam vas. braćo, pozdravliam vas sve!
I tebe, Tulek, koji nam vodiš Lilit u Tarnovu. | tebe, Eliezeru, i tebe Nehemiio! Siećaš li se naših razgovora za dugih zimskih večeri, Nehemiio, kad si mi se iziadao da ie prolieće u tebi pobudilo tolike nade, a eto sad ie zima...
A ti, Naftali, pišeš: »Ne znam bih li zahvalio tebi da sam bio u kvuci ili. . Zato što su u meni dirnute sve Žice koie sad drhću i zvuče. Zato što najednom: toliko tražim i zahtiievam od sebe i od života. Možda ne bih nikada znao da se tako vruće može htieti, želieti svom svoiom dušom i svim svojim Ja. Zar mi možda ne bi bolje bilo? «
Natali, Naftali! Siećaš li se još kako smo zaiedno iednom Berešit čitali? O Adamu koji ie sretno živio u raiu:; bez briga i potreba, no nije bio svijestatn ni zla ni dobra. Tada sam vas pitao koji ie Adam bliži vašem idealu. Zar Adam koji jie živio u raju ili Adam koiega ie Bog prognao iz raia, ier ie okusio sa drva spoznalie. A iednom — znaš li — pričao si mi priču Gorkog o zmiii kojia gmiže u prahu. ier ie toplo i meko u niemu i ier je zaštićena od orla koji lebdi visoko u zraku.
Čoviek mora da ie Prometei. Sreća čovieka kojega ie Bog izagnao iz raja niie u nirvani, u ništavilu, u odricaniu, nego u viečnoi težnji, u onoi »ojb mništ noh heher«. Pa ako Budha kaže da su životni nagon i želie klice i uzroci svemu zlu i svemu hezadovolistvu na zemlii, ier život ne može da te Želie ispuni... Pa ako nas Budha uči da uništimo svaku želiu i svaku težniu, pa od nas traži da u sebi ubiiemo svaki životni nagon eda ništa ne tražimo i ništa ne želimo... Onda:
ovakova nauka niie za nas. Mi smo mladi!
Lo hametim iehaleluia!!
"bab" -hehyp} =\}"imP)Mh=bim|
kod = = "
"ay Tm& 90 Pp pn 5 28 IO 199071 ; PX ri DRnB) ...nianiri FDU "ROMI 5995 "nTbri FinbB% i Pi2ia3n 595
.P095 PIB 835 nps IMP "Di? "ap Tr: 20 2D, pan — 73 TD 2193—PNI nipp3 :5 33 „T0D5 n DTI nai Don RO DN
= pi B%923 D555) 539 Fri 395 5 „180533 prinb Trim „PB FI2OOnrı „MPI