Istočnik

Ј>р. 1 и 2

ИСТОЧНИК

Стр. 23

им је заповјеђено Божјим опредјељењем, тада Јован и крсти Спаситеља, ма да је и дрхтала рука његова, када се дотакла главе Господа. Јуче смо и ми спомињали то крштење, погружењем у воду крста Гоеподњега, који даје свему благодатну силу и освећење. Послије крштења Спаситељева Јован Претеча јејош неко вријеме поучавао народ и спремао га да прими учење Христово, показујући му на Исуса Христа, као Спаситеља свијета; обличавао је безбожни живот оних, који су долазили да се крсте с нечистим мислима и намјерама. За та баш обличења безбожних људи он је и живот свој положио. Први, који подиже на њега безбожне руке, био је цар Ирод. За Ирода изгледаху тешка и несносна обличења тога праведника, и он у почетку баци га у тамницу, да не слуша више обличења његових, — а за тим, на молбу кћери Иродијаде, он заповједи да му отсијеку главу мачем. Тијело тога великога праведника и угодника Божјега, који пострада за правду, са чашћу је било погребено од његових ученика, и он се призива од вјерних у молитвама и до данас. Молимо се и ми сада, браћо, том великом угоднику Божјем, као проповједнику покајања и основаоцу човјечјега спасења. Поштујмо тога великога слугу Господаега, који се удостојио на Господа положити руке своје и крстити Га у Јордану. Јован је био велики испосник, — па да би наше поштовање било достојно њега, по"т<'^ајмо се у данашњи дан, — дан његова помена провести у издржљивости. Друкчије ће нам данашњи празник у част великога Крститеља послужити на осуду, и ми у лицу Претече Господњега наћићемо себи не молитвеника, него прије строгога судију и обличитеља нашега грјешно^а и неуздржљивога живота. Амин.

Р а з н о. Богојављенско водоосвећење у Сарајеву. Као и сваке, тако је и ове године Богојављенско водоосвећење обављено овдје еа највећом свечапошћу. Послије одслужене св. Архијерејске литургије кренула се литија уз пуцњаву топова на извор Пјенковац. И ако је вријеме доста неповољно било, ипак се искупио силан свијет из Сарајева и околине. Напријед је ступала војничка музика са почасном сатнијом војника, а за тпм школска младеж српских основних и више дјевојачке школе, ђаци велике гимназије, учитељске и техничке школе, те слушаоци св. богословије са својим професорима. Иза богослова, а пред небом, ишло је у златоткане одежде обучено свештенство. Под небом, кога су носили четири богослова, а кога је опкољавала почасна војничка стража под пушкама, корачало је Нзегово Високопреосвештенство Господин АЕ. и Митрополит Николај. Пред небом носила су два ђакона трикирије и дикирије, а пред њима бјеше трећи ђакон ''а кадионицом, За небом је ступала Бзегова Преузвишеност Госп. барон Апел, поглавар земаљске владе са предстој ницима и чиновницима земаљских зиања, као и многобројно часништво овдашње војничке посаде. Слушаоци св. богосдовије складно су и вјештачки извађали велико „ Глдге гојподжђ нл кодлх"к " и остале стихире Богојављенске. На самом извору обављен је чин водоосвећења уз плотуне пушака и пуцњаву топова. По свршеном водоосвећењу кренула се литија натраг до у нову цркву, гдје је Нзегово Високопреосвештенство окропило св. водицом почасну сатнију војника^, те