Istočnik

Стр. 382

источник

Бр. 16

(Јрпско-православна Митрополија Вањалучко-бихаћка. Рукоположење. Високопреосвећенц господин Митрополит Евгеније благоизволио је дана 25. и 26. јула о. г. на божанственим архијерејскии литургијама у Вањалуци рукоположити свршеног богоелова Сшеву ВукиЛа за ђакона односно иреевитера. НоворЈ - коположеном свештенику повјерена је у администрацију нарохија Рујница (у бихаћком протопресвитерату.).

Права еманципација и више образовање Љенске са хришћанског гледишта. Питање о важиости вишега образовања за жеиске у данашње за иравосл. цркву смутно вријеме има особито важно значење обзиром на свакојаке нападаје на цркву од стране њезиних разних непријатеља који се ие гнушају ни саме лажи, само да окриве нашу цркву и наше православно свештенство, као да је обоје реакционарно и нетолерантно насирам вишега образовања женских. Ово ми даје повода, да освијетлим ово питање шго је могуће боље и то самим св. јеванђељем и праксом првих дана хришћанства. Нема сумње да је апсолутни авторитет у питању о способности женске за више не само научно, него и философско, па и само богословско образовање сам Христос Спаситељ, који је „еманципирао" женску енергичније и моћније, него ли сви данашњи модерни еман. ципатори. Дакле: „часнија од Херувима и славнија несравњиво од Серафима" мати Бога-Слова прва је у правом смислу еманципирана хришћанска женска душа, која је донијела свијету спасење и небесни живот; донијела слободу, која се не може успоредити са никаквом земаљском слободом, која је показала колосалну неземаљску моћ пуну величине и небеснога сјаја, и уједно открила гордом и надувеном свијету сву неописиву красоту праве хришћанске смнјерности и кротости, којим врлинама су се као јарким лучама сунца по завјештају Христа и Приснодјеве Марије стали украхнавати читави скуиови првих хришћана без обзира на буру гоњења против њих. Бог-Слово, Мудрост-Софија, то је оно, што 1е више сваке људске, философије, сваке науке; па ипак сав овај разум Христов, сва ова сила Божија јавила се свијету преко небесне еманципације женске, које се удостојила приснодјева Марија у самом тренутку поздрава архан^ела Гаврила: „рлд8и са елдгоддтнда, Гссподк ск товонг." Врло смијерна Марија на поздрав Јелисаветин рекла је: „хвали