JUS standardizacija
a aaa aaa a aČČčČčČa a aa aa aici gaa a a Co ————==;,
Predlog: br. 1157
STANDARDIZACIJA
NAPONI I VRSTE STRUJE
Krajnji rok za dostavljanje primedbi: 1 jum 1955
1 Opseg standarda
Jil Ovaj. stanđard obuhvata električne mapone i vrste struje za električnu vuču i ostale uređaje železnica javnog saobraćaja.
2 Vrste struje za električnu vuču
250 Za električnu vuču primjenjuje se jedmosmerna struja.
92.11 „Upotreba naizmenične struje industriske učestanosti dozvoliće se kada se standardizuju ns8pomi za ovu vrstu struje. S
2.2. Naponi jednosmerne struje izraženi u voltima su sledeći: |
1 niz | 106 | 40— | | 2 niz PIE 2207 O O O00 |E | aniz | | | 1500 | 3000
*) Pri tome je napon prema zemlji 220 V. |
2.9 Prvi niz mapona. određen je za. vozila sa akumulatorskom vučom.
9.31. Drugi niz napona određuje nazivne napons za postrojenja za punjemje akumulatora. za, VUČU.
2.4 Treći niz određuje nazivne napone za nova postrojemja električne vuče koja dobijaju mapon iz komtaktnog voda.
2025 Granice promene mapona u kontalkitmom vodu označene su i sledećoj tabeli:
Gornja granica |
|
Donja granica Nazivni napon
1500 |
1 000 1 800 | 2000 3000 8.600 3 Naponi dalekovoda za napajanje postroje-
nja električne vuče
3.1 Za napajanje postrojenja električne vuče na Žželeznici mogu se primeniti. sledeći nazivni naponi: (30.000) 35.000, (60.000) i 110.000 V.
98.11 „Maksimalni maponi su wodređemi 181 — 801.
352, wčestanost struje za napajanje postrojenja električne vuče je 50 perioda i selkumdi.
3.12, Granice promene učestanosti za. potrebe postrojenja električne vuče su 48 i 51 perioda u sekundi. prema JUS
ZA ELEKTRIČNU VUCU I OSTALE UREĐAJE ŽELEZNICA JAVNOG SAOBRAĆAJA
4
4.
4.2
4.3
1 = |V]
5.13
Bol
6.11
6.12
DK 621.3.02 JUS N.A2.010
Naponi za električna postrojenja na vozilima i
Za osvetljenje vozila pomoću sijalica sa usijanim vlaknom primenjuje se napom 24 V.
Za strujne krugove za upravljanje na vozilima primenjuje se napon 24 ili 72 V.
Za pomoćne pogone na elektro-motornim VOZIlima i lokomotivama primenjuju se naponi propisani za električnu vuču ili trofazni 2920/380 V. Za električno srejanje vozila primenjuje se napon komtakitnog voda.
Za električno grejamje u međunarodnom saobraćaju usvajaju se naponi propisani od Mećđunarodne Železničke unije i to:
Za naizmeničnu. struju sa učestanošću 16 2/3 i 50 Hz-1000 i 1500 V.
Za jednosmernu struju 1500 i 3000 V.
Naponi za železničke uređaje telekomunikacija, telekomande i merenje na daljinu
Za ova postrojenja primenjuju se napomi 2, 4. G, 12, 24, 48, 60 i 127 V.
Izvori struje imaju napons= veće za iznos pada napona u vodđovima; naponi navedemi u prelhodnoj tački odnose.se ma elememte postrojenja kao potrošače. Š
Potrošači koji se napajaju iz akumulatorskih baterija treba da pouzdano rade i kod napona pri kraju pražnjenja baterije. Napon pri kraju pražnjenja za olovne akumulatore je 1,8 V a za
'alkalične 1,1 V i njihovi umnošci.
Naponi za železničke signalno-sigurnosne uređaje
Za izolovane oltseke sa jednosmernom strujom primenjuju se naponi 2,4 ili 6 V.
Za sijalice signala i signalizacije ao, i za releje jjeednosmerne struje primenjuju se naponi 24 ili 48 V. =
Za skretničke motore jedmosmerne struje Drimenjuje se napon 110 V.
Pošto su kod ovih postrojenja visine napona jako 'Đromemjljive, može se u izuzetnim slučajevima otstupiti od standardizovanogi napoma. Preporučljivo je da se napon potrošača izražava standardnim naponom i dodatnim naponom za regulisamie. aj = i) ~
a =
u