JUS standardizacija
10 Nu A n STANDARDIZACIJA
6.14 Klizanje remena obračunava se upoređenjem stvarne brzine remenice u toku opita sa brzinom »bez klizanja«. Brzina »bez klizanja« izračunava se bilo na osnovu stvarnog prečnika remenice uvećanog za 1,4 puta debljine remena, bilo na osnovu brzine remenice kada je kočnica rasterećena ili isključena.
6.15 Sledeća ispitivanja izvode se sa položajem poluge regulatora prema preporuci proizvođača za rad remenicom:
6.151 Najveća trajna snaga a) postizanje najveće snage sa punim opterećenjem u toku od 2 časa; b) ispitivanje postizanja snage u periodu od 1 časa pri broju obrtaja, označenom kao minimalnim od proizvođača . za rad pod punim opterećenjem, ili, ukoliko ovaj broj obrtaja nije naznačen od proizvođača, na broju obrtaja nižem od onog koji odgovara najvećem obrtnom momentu, ili pak na 25 % broja obrtaja od nazivnog. Pri tome se usvaja veći broj obrtaja. | 6.152 Ispitivanje sa promenljivim brojem obrtaja Utvrđuju se krive snage, obrtnog momenta i specifične potrošnje, u zavisnosti od broja obrtaja. Svaka tačka na krivoj se određuje u ciklusu opterećenja i rasterećenja a u periodu koji osigurava dovoljnu tačnost. Ova ispitivanja sadrže:
| a) Krive promenljivog opterećenja, uslovljene radom regulatora pri raznim brojevima obrtaja motora, a do gra_.| nične vrednosti od 1/I10 najveće snage. Brzina bez opterećenja se registruje.
b) Krive snage u zavisnosti od broja obrtaja pod punim opterećenjem, gde broj obrtaja može opasti do ispod broja obrtaja pri najvećem momentu ili do 1/4 nazivnog broja obrtaja. w
c) U slučaju da je preporučeno više od jednog određenog broja obrtaja, krive promenljivog opterećenja, broj obrtaja regulatora i neopterećeni broj obrtaja motora treba da su registrovani za svaki preporučeni položaj poluge regulatora. Ako se izvode drugi opiti sem opita na remenici, rezultirajuće krive za svaki takav opit treba da su registrovane samo za vreme tih ispitivanja. Druga serija krivih biće predstavljena na sledeći način: na ordinati broj obrtaja, obrtni momenat i specifična potrošnja, a na apscisi snaga. Ti grafikoni, koji će biti prikazani u prilogu izveštaja, pokazaće karakteristike rada regulatora.
6.2 Dopunska laboratorijska ispitivanja
6.21 Ostala laboratorijska ispitivanja treba izvesti sa položajeni poluge regulatora preporučenim od proizvođača za odgovarajući rad. Pri tim ispitivanjima beleže se podaci navedeni u tač. 6.13 i 6.15.
6.22 Za ispitivanje motora, odgovarajuće korekcije snage na standardne uslove treba obračunavati na osnovu korekcionog obrasca po JUS M.N0.012, tač. 3.4.
7 Ispitivanje vučnih karakteristika na veštačkoj stazi
al Ova ispitivanja izvode se na horizontalnoj veštačkoj stazi podešenoj za dobro prianjanje guma. Ispitivanja guscničara i traktora točkaša sa čeličnim kandžama treba izvesti na naročitoj stazi (travnjak ili lucerište). Staza se može zameniti pokretnom površinom, ukoliko se na njoj mogu postići uporedljivi rezultati.
7:92 Ova ispitivanja izvode se pri položaju poluge regulatora preporučenom od proizvođača za rad vučom. Ona obu-
hvataju:
a) Seriju ispitivanja traktora sa punim dopunskim opterećenjem (voda u pneumatiku i dopunski teret u granicama utvrđenim u tač. 3.5). Teret (balast) mora biti naveden u izveštaju. Ova ispitivanja treba da obuhvate sve stepene prenosa između najnižeg i prvog višeg iznad stepena prenosa sa najvećom snagom na poteznici.
b) Seriju ispitivanja traktora bez dopunskog opterećenja. Oya ispitivanja treba da obuhvate sve stepene prenosa između najvišeg i prvog nižeg ispod stepena prenosa sa najvećom vučnom silom.
73 Linija vuče treba da je horizontalna i u pravcu uzdužne OSe traktora. Visina poteznice treba da je izabrana od proizvođača u sporazumu sa institucijom nadležnom za ispitivanje, poželjno .u granicama standarda. 7.4 Pri ispitivanju se u svakom stepenu prenosa moraju uzimati sledeći podaci: — brzina kretanja, — srednja sila vuče, i — najveća sila vuče, — klizanje pogonskih točkova ili gusenica, — snaga na poteznici, — potrošnja goriva, ı — atmosferski uslovi (temperatura, pritisak i relativna vlažnost vazduha) i ustaljena radna temperatura motora. Merenje potrošnje goriva može se izostaviti u slučaju ispitivanja neopterećenog traktora kao i u slučaju ispitivanja opterećenog, traktora pri brzinama manjim od 2,5 km/h. | 755 Klizanje se obračunava upoređivanjem stvarnog rastojanja i rastojanja bez klizanja. Rastojanje bez klizanja je rasto- |
janje koje pređu točkovi ili gusenice neopterećenog traklora.