JUS standardizacija
158
Šema 4.
Osnovne aktivnosti
POLITIKA | CILJEVI KVALITETA
EFEKTI KVALITETA EFIKASNOST ZAKONA |
EFIKASNOST TEHNIČKIH PROPISA I STANDARDA
DELOVANJE SISTEMA GARANCIJA | REKLAMACIJA SERVISIRANJE
SNABDEVENCST REZERVNIM DELOVIMA
KOREKTIVNE AKCIJE
Glavni
Upravljanje
Organi i organizacije uprave
Organizovanje
Organi i organizacije uprave
Koncept podsistema eksploatacije u sistemu obezbeđenja kvaliteta
nosioci funkcija i aktivnosti
izvršavanje
Organi i organi zacije uprave i OUR prometa
Kontrolisanje Inspektorat
1 : - |
Jugoslovenski zavod za standardizaciju Jugoslovenski zavod za standardizaciju i ostali organi uprave
| SĆEUI uprave
Jugoslovenski zavod za standardizaciju i
ostali organi i
Jugoslovenski zavod za standardizaciju i
OUR prometa
OUR proizvodnje i prometa
Jugoslovenski zavod za standardizaciju i ostali organi
OUR prometa
OUR za servisiranje OUR prometa i za servisiranje
Organi i organi zacije uprave,
OUR proizvod-
nje i prometa
| organizacije uprave
proizvoda reguliše se posebno. Armija takođe donosi propise i standarde o kvalitetu kojima reguliše bezbednost zemlje, naoružanje, ishranu itd. Preduzeće za svoje proizvode i usluge, za koje ne postoje jugoslovenski standardi i propisi, takođe donose svoje interne standarde i proizvođačke specifikacije. Ovi primeri, kojima se ne iscrpljuje lista različitih nadležnosti za regulisanje i kontrolisanje kvaliteta, pokazuju da je situacija vrlo složena.
Pomenuta raznovrsnost ovlašćenja u Jugoslaviji za propisivanje kvaliteta i njegovo nadgledanje, kao i raznolikost akata kojima se OVO regulisanje ostvaruje, ističu neophodnost koordinacije akcija u našem društvu na regulisanju standardizacije. Prilikom diskusije Zakona o standardizaciji u Saveznoj skupštini Jugoslavije poslanici su u skupštinskim odborima posebno istakli potrebu primene odredbe zakona koje govore o Društvenom dogovoru o standar-
uprave, OUR proizvodnje i prometa
dizaciji. Društvenim dogovorom utvrđuju se način i oblici saradnje zainteresovanih organizacija, zajednica i organa uprave na utvrđivanju opšte politike standardizacije, praćenju primecne standarda, unapređivanju delatnosti, kao i druga pitanja od zajedničkog interesa za učesnike dogovora.
Predviđa se stvaranje izvršnog organa u okviru Društvenog dogovora, koji bi sprovodio ciljeve i politiku određenih dogovorom. Na ovaj način bi složeni sistem standardizacije u Jugoslaviji dobio stalno upravljačko telo preko koga bi se koordinirali interesi republika i pokrajina, kao i organa savezne uprave u odnosu na programe izrade standarda, tehničkih normativa i normi kvaliteta, kao i ostalih akata od interesa za olakšavanje prometa u zemlji i sa inostranstvom ili za očuvanje jedinstva jugoslo-
venskog tržišta.