JUS standardizacija

kretarijata proizilazi iz podrške ISO-ovim tehničkim komitetima i potkomitetima, obradi nacrta međunarodnih standarda i publikovanju ISO-standarda. U tački 1 predviđa se da produkcija tehničkih komiteta raste godišnje 5 — 6 % u toku sledećih pet godina, a to znači i odgovarajući povećani rad u Centralnom sekretarijatu.

Sa uvođenjem poboljšanja obrade reči i tehničke kontrole programa rada očekuje se da skoro polovina povećanog rada može biti kompenzovana povećanom efikasnošću delovanja, a preostali godišnji porasti od 3 — 4 % zahtevaće dodatne izvore.

3.2 Podrška aktivnostima u vezi sa staridardima

Kao što je primećeno u tački 2, očekuje se da će izvesni programi aktivnosti u vezi sa standardima rasti, a drugi opadati. Zbog toga se misli da će rad Centralnog sekretarijata po tim pitanjima ostati skoro konstantan.

3.3 Distribucija (prodaja) ISO-publikacija

Marketing međunarodnih standarda je tradicionalno rađen gotovo potpuno na nacionalnom nivou, preko nacionalnih članica koje predstavljaju ISO kao eksluzivni agenti za prodaju prema uslovima Sporazuma za dozvole, koji je donet 1973. godine. Ovi sporazumi su rezultirali iz skromnog rada Cen-

tralnog sekretarijata za izradu Kataloga i opsluživanjem članica za porudžbine:

Poslednjih godina, kao rezultat pritiska da se poveća prihod od prodaje, ISO i nekoliko članica eksperimentisali su sa različitim tehnikama marketinga za ISO-publikacije. Ove uključuju sporazume za direktnu prodaju iz Centralnog sekretarijata, korišćenje treće strane, prodajnog agenta, i udruženo finansiranje rada na ISO-riručnicima. Ovi eksperimetalni napori bili su uspešni i ukazuju da će ISO-ova prodaja biti uspešnija ukoliko se povećaju napori za efikasniji marketing. Može se predvideti da povećanje prinoda od prodaje može biti protivteža za značajni deo potrebe da se poveća kotizacija članica. Ali, to se neće desiti ako se ne povećaju investicije Centralnog sekretarijata u marketing. Stoga se planira da Centralni sekretarijat znatno poveća izvore za prodaju i marketing u toku sledećih pet godina u odnosu na sadašnji nivo od približno tri saradnika sa punim radnim vremenom.

3.4 Druge funkcije Centralnog sekretarijata

Pored gore navedenih tačaka rad Centralnog sekretarijata sastoji se u odgovornosti za organizovanje sastanaka Saveta i Generalne skupštine za osnovne vidove organizacionog unapređenja i međunarodnih odnosa za posebne usluge koje članice zahtevaju. U ovim oblastima se očekuje isti nivo rada.

PETOGODIŠNJI PLAN RADA ISO-a — 16. TAČKA DNEVNOG REDA XII GENERALNE SKUPŠTI-

NE ISO

U septembru 1981. godine Savet je prihvatio princip dostavljanja petogodišnjeg plana rada ISO-a Generalnoj skupštini (svake tri godine) i tražio od generalnog sekretara da pripremi predlog za petogodišnji plan i da dostavi EXCO-u na razmatranje pre dostavljanja Generalnoj skupštini na usvajanje u septembru 1982.

Nacrt petogodišnjeg plana rada ISO-a preporučen od EXCO-a, a zasnovan na odlukama politike Saveta i raspoloživim statističkim podacima, dat jie u vidu priloga Generalnoj skupštini na razmatranje i usvajanje. Međutim, očekuje se da će svaka prepreka ili zaključci sa javne sednice o izvorima energije i očuvanju energije, koji bi zahtevali mišljenje ili odluku članica, biti izneti od strane predsednika sednice u okviru ove tačke dnevnog reda.

28

AKCIJE GENERALNE SKUPŠTINE U VEZI SA OVOM TAČKOM DNEVNOG REDA

Generalna skupština treba da:

a) ispita Nacrt petogodišnjeg plana rada ISO-a, koji je dat u prilogu i da ga usvoji;

b) ispita svaku preporuku ili zaključak koji dolazi sa javne sednice o izvorima energije i očuvanju energije. .

PETODOGODIŠNJI PLAN RADA ISO

1 UNAPREĐENJE MEĐUNARODNIH STANDARDA

Na završetku 1981. godine ukupan broj ISO međunarodnih standarda bio je 4580 što predstavlja tro-

ZLO O a o_O O O | ____ ___ ===

Standardizacija 1983./br. 1—2