Otadžbina

680

III' 0 СВЕТНИ ПР Е ГЛ еД

ли страдају и од глади, Осем тога од стране саме државе нема никакога ни тренутнога бар постицаја на усавршавање и нредузимљивосг, било издавањем награда било ма на који други- начин, Огромна дакле и неиисмепа још маса нашега народа, наше сеоско становништво, остављено је готово нотпуно само себн. За то Србија и јесте сиромашна земља и ако је ириродом самом, доиста, са сваке стране веома раскошно опремљена н намењена, да буде једна од најбогатијих и најсретнијих земаља. В. Карић.

ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД Г Е А Л И 3 А М И I« .1 А С И Ц И .1 А М И НАШЕ СРЕДЊЕ ШНОЛЕ (Свршета.ч) С овим смо свршили говор о предметима, који се данас предају у гпмназијама и реалкама. Још да кажемо што о новим предметима, које би ваљало увесТи у наше средње школе. Који су то предмети које би ваљало још унети у наше средње школе, сем ових, који се данас уче и које споменусмо? Ми споменусмо Грчки Језик, Географију Српских Земал,а, Аиатомију и Физиологију п Етику. Можемо ли тражити јоги што год од друштвених, економских и филозофских иаука? Кад би Социологија била разређена као наука, онда одиста за ошите образовање, које гимназије и реалке као средње школе имају да даду, не би имало згоднијета предмета из друштвених наука, но што би били основи њени, основи друштвене статике и динамике. То би но нашем мишљењу и било најмоћније средство, да истера све наше фантастичке слике и метафизичке комбинације о њему, што се тако лако лепе за срца младачка, и да створе .једно позитивно истинпто гледиште на људе и друштво људско. Али пошто то није, то ћемо ми још дуго чекати, док се и тај нредмет види у наставиом плану наших средњих па и виших школа.