Policija

— 626 —

2. За уживање овог земљишта сељани нису дужни плаБати никакву таксу шумским властима, него само општинској каси, ако је и у колико је она прописана.

3. Грешка је од стране аграрних власти што посао око додељивања земљишта нису радиле споразумно са шумским органима, јер би се тако одмах, још при лодељивању оваквих земљишта, отклонили доцнији могући сукоби,

ХХЕ.

Суду општине огљанске (срез жеглиговски):

Надлежност општинског суда у шумским кривицама по чл. 126 зак. о шумама ограничена је једино и искључиво на иступне шумске кривице учињене у општинским, сеоским или приватним шумама.

Као иступне кривице по чл. 90. закона о шумама сматрају се оне, за које је овим законом прописана новчана казна до 150 дин. или зашвор до 30 дана. Према овоме, у шумске иступе спадају и дела предвиђена у чл. 113, 114 и 116. овог зак. поред дела изречено побројаних у чл. 90. Ово набрајање није дакле потпуно, и због тога производи многе забуне у пракси.

У иступне кривице спадају и дела предвиђена у чл. 106. ако вредност уништених објеката, 0 којима је у њему реч није већа од 150 дин, коју суму закон одређује као максимум казне за иступну шумску кривицу. У противном, т.ј. ако је ова вредност већа, постојаће дело поништоја туђих ствари кавнимо по 5 289. казн. зак. (чл. 121 зак. о шумама), за чије је ислеђење надлежна државна зласт.

Св. Бр. 1767.

ХХИ.

Васи Аметовићу, председнику општине липковске:

По чл. 112 зак. о општинама, општине преко 500 правних гласача морају имати нарочитог благајника, који мора бити писмен. Само у мањим општинама (испод 500 правних гласача), одбор може за благајника изабрати, поред редовне дужности, председника општинског суда, кмета, одборника или кога од службеника. Ако је за благајника ивабрат деловођа или писар општински, поред редовне му дужности, мора му се ва вршење благајничких послова одредити нарочита награда,