Policija

— 1006 —

је у питању одређивања заменика градском начелнику и полицијском капетану. — (5) Од свих поглаварских места обавезно је једино место кнеза у малој и великој општини. Наиме лице изабрано за општинског кнеза мора се примити тога места и на њему остати бар годину дана. Но и пре истека године дана може поджупан кнеза на његову молбу разрешити кнежевске дужности, ако је овај сувише оптерећен другим пословима. Против поджупанове одлуке могућа је још жалба на жупанијску скупштину. Тако од жупанијске самоуправне власти зависи да ли ће лице изабрато за општинског кнеза остати на том месту мање од године дана, ако је то жеља тога лица.

20 Сазивање представничког Шела. — За сазивање представничког тела и у редовне и у ванредне скупштине надлежан је његов председник (градски начелник односно кнез). Али док се представничко тело сазива у редовне скупштине у дане одређене једним општинским правилником, дотле се оно сазиаа у ванредне скупштине како по жељи извесних општинских органа, тако и по жељи поджупана, жупанијског управног одбора и жупгнијске скупштине, а у малој и великој општини још и по жељи среског начелника. Сазивање представничког тела у ванредне скупштине зависи према томе и од воље жупаннјске самоуправне власти.

32 Распушање Представничког шела. — Распуштање решавајућих самоуправних тела, у колико је оно дозвољено, закони стављају обично у надлежност љржавне власти нарочито, ако разлози тога распуштања нису законом лимитатувно набројени. То је учинио и угарски општински закон у погледу распуштања општинског представничког тела. Разлог за распуштање представничког тела у смислу тога закона јесте; довођење у опасност његовим поступком интереса и благостања државе. Формула ни мало прецизна, која даје државној власти код распуштања представничког тела одрешене руке. Држизни орган у чију надлежност спада донашање одлукео распуштању представничког тела јесте министар унутрашњих послова. Жупанијска самоуправна власт ту суделује само индиректно. Ово долази пре свега отуда, што жупанијска скупштива има право да министру то распуштање предлаже и затим отуда, што министар, ако распушта представничко тело.