Policija

— 1665 —

Према чл. 31. поменуте уредбе обласни одбор дужан је донети одлуку по сваком општинском буџету. у року од два месеца по пријему истог, у противном, општински буџет постаје извршан, 0 чему треба водити озбиљно рачуна, јер ће за неправилност или незаконитост тако извртног буџета носити материјалну и моралну одговорност одбор, који је пролустио у горњем року исти прегледати.

Но и ако су обласни одбори према чл. 30. поменуте уредбе овлашћени да сами одобравају општинске буџете на својој територији, чији општински прирез на непосредни порез буде износио до 3009, ипак се имају старати и до крајних граница могућности спроводити принцип штедње и одобравати и распоређивати на пореске обвезнике што мањи проценат (0/0) приреза. Прирез у недостатку редовних других прихода тражити само за неопходне потребе утврђене за дотичну буџетску годину.

Да би се извело што правилније оптерећење и расходи одређивали у границама само стварних потреба, служиће томе за основицу завршни рачун последње године, који мора свака општина да састави и придружи буџетском предлогу, односно буџету, за наредну годину.

Ако је за подмирење општинских расхода потребан већи прирез од 3000/) по суми непосредног пореза, која је у општини разрезана за годину у којој се буџет прави, одбор — веће ће, пошто у поменутом року претресе и реши општински буџет, послати исти надзорној власти на примедбу.

Надзорна власт расматра овај буџет у року од 10 дана, па ако нађе да нису унесени сви издаци, које је трабало унети, она чини своје примедбе, па га сдмах враћа општинском суду, односно одбору — већу,

У овом истом року враћа буџет и ако нема никаквих примедаба.

Одмах по пријему буџета, одбор — веће одређује дан за збор коме се износи на решење питање о прирезу по примедаба надзорне власти, ако ових има, иначе према буџету, који је одбор — веће решио.

Кад збор донесе своју одлуку општински суд шаље буџет, заједно са зборском одлуком надзорној власти, а ова га шаље обласном одбору.