Policija

— 799 —

Сматрамо, да је то погрешка и да се тиме код грађана не ствара љубав према самоуправи и интересовање за њу. За мање општине треба да постоји збор, који би поред избора часника решавао и ова питања: 1.— о отуђењу непокретног имања и задужењу општине преко извесне цифре; 2.— о прирезу за подмирење општинских потреба; 3.— 0 називу општине; 4.— о месту, где ће бити судница; 5.— о предметима, где је већина одборника заинтересована ; 6.— о пред метима, по којима власт тражи мишљење; и. 7.— изјашњавање у случају кад одбор изгласа неповерење општинској управи. Ово последње треба распрострти на све општине без разлике.

Не би требало да надзор држ. власти постоји за све зборске одлуке. Само онда, када се одлука односи на задужење општине, или отуђење и куповину непокретног имања или буџет, могао.би се примити надзор држ. власти, али, пошто се и за те предмете одреди максимум цифре до које сам збор коначно може решавати.

Све одлуке општинског. одбора достављају се на одо- .Е

брење надзорној власти у року од пет дана пошто су. донежене. Надзорна власт у року од десет дана мора донети решење. Против решења надзорне власти, којим би нека од„лука одбора била задржата од извршења, суд може изјавити жалбу Државном Савету.

Поглавари срески прва су надзорна власт над свима општинама, осим београдске, која стоји под непосредним надзором Министра Унутрашњих Дела. По пројекту новог закона о градским општинама у место поглавара прва надзорна власт биће велики жупани. Београд, Загреб и Љубљана потпадају под непосредан надзор Министра Унутрашњих Дела, За све остале општине поглавари а даље остају прва надзорна власт.

Противу решења поглавара жалба ће се изјављивати ве„ликом жупану, противу решења вел. жупана управном суду 2 противу решења Мин. Унутраш. Дела Државном Савету.

Као што је поменуто код зборских одлука исто тако и овде треба приметити да све одлуке општинског одбора не "треба да подлеже надзору државне власти. Могао би се доста велики број предмета издвојити, које би одбор коначно ре-