Policija

пр

џете преко 100,/“ приреза одобрава Министар Унутрашњих Дела у споразуму са Министром Финансија. Ова би одредба била добра да је дато и право жалбе Државном Савету. Буџете осталих општина са прирезом до 300", одобрава Обласни Одбор а преко тога Министар Финансија. Овде је једна аномалија, јер градски буџети са прирезом до 1009 извршни су, а остале буџете без обзира на стопу па све до 300%/, одобрава обласни одбор. Зашто је учињена та неједнакост 2

Одлуке одбора о задуживању градских општина и отуђењу непокретног имања у вредности преко 300.000 дин. у Београду, Загребу и Љубљани преко 500.000 дин. — одобрава Државни Савет. У осталим општинама то право припада“великом жупану, против чијег се решења може жалити Министру Финансија. По српском закону о општинама све одлуке о задужењу и отуђењу непокретног имања одобрава Државни Савет. Налазимо да је ово добро, само би шребало одредшти извесну цифру до које би задужења и ошуђења била одмах извршна.

Ж ћ ж

Надзор државе који врши полицијска власт, има за циљ само то да води рачуна те да одлуке збора, одбора и суда не буду противне закону и законитим наредбама. Голицијска власт нема Права да се упушта у целисходност донетих одлука. Њено право надзора чисто је формалне природе, које има само да регулисава рад општинских органа у оквиру

устава и постојећих закона, али не и да се упушта у суштину ·_ појединих одлука.

Код надзора, који врши финансијска власт, стоји већ друкчије. По чл. 37 Зак. о окружним, среским и општинским буџетима „све примедбе Министра Финансија, стављене на. овштинске буџеше, обавезне су ш Буноважне“. То значи да Министар Финансија има право да се упушта како у целисходност целог буџета тако и појединих његових партија. Овакво једно право дато је Министру Финансија без сумње зато да би као регулатор целокупне финансијске политике у држави могао пазити да самоуправне финансије не буду од штете по државне финансије. Али, а то је већ напред поменуто, требало је свима општинама дати право жалбе

ПОЛИЦИЈА | 3