Policijski glasnik

СТРАНА 96

ПОЛИЦИЈСКИ ГЛАСНИК

БРОЈ 12 и 13

леоти неспособан за олужбу, — одбор може предложити збору општинском, да се такав председнпк или кмет уклони са звања. Одлука о овоме важи кад је за њу гласало две трећине од целокупног броја одборника. Ако је председник, или кмет, дошао у такав положај, да нема право гласања на збору, одбор га сам уклања. IX. Општинска пошта Члан 122. Свака општина где нема државне поштанске станице мора бити у редовном поштанском саобраКају с најближом државном поштанском станицом. Члан 123. Поштанску везу с најближом државном поштанском станицом одржавају општинске писмоноше. Они су по потреби коњаници или пешаци и имају нарочити знак на оделу. Члан 124. Општинске нисмоноше поставља општински суд, а плату им одређује општински одбор. Члан 125. Ближа правила о општинским пошгама и дужностима општина за одржавање редовнога поштанског саобраћаја између њих и најближе државне поштанске станице, прописује министар грођевина у договору с министром унутрашњих дела у року од шест месеци од дана кад овај закон ступи у живот. X. Општински буџет и рачуни. Члан 126. Општински је буџет годишњи прорачун општинских прихода и расхода. Члан 127. Општински су приходи: 1. заостали и непокупљени приходи и нрирези из ранијих година; 2. уштеде и неупотребљени кредити за минулу годину; 3. приходи од општинских добара, панађура, такса, разних аренди, интер'ес од општинског капитала и новчане казне; 4. приход од општинске трошарине, где све има; и 5. општински прирез, где је овај потребан, а који се разрезује према непосредиој порези. Члан 128. Општински су расходи ови: 1. неизмирени издаци по буџету за раније године; 2. издаци који по особеним законима долазе на терет општина; 3. издаци на отплату општинских дугова и интереса; 4. издаци на плате општинског особља и служитеља; 5. пореза на општинско имање: 6. издаци на подизање нових и оправку општинских грађевина; 7. трошкови на набавку канцеларијског материјала, огрева и осветлења; 8. кирија за зграде, где општина нема својих; 9. издаци на храну сиротних општинских апсеника; 10. издаци на издржавање и лечење општинске сиротиње и сиротних војника о вежби; и 11. по варошким општинама издаци на осветлење вароши, калдрмисање улица, подизање и одржање паркова, каиализацију и нивелацију вароши и снабдевање вароши добром пијаћом водом и томе слично. Члан 129. Општински буџет саставља општински суд и подноси га на претрес и решење општинском одбору, бар на два месеца пре почетка рачунске године. Члан 130. Ако се у буџету расходи поклапају са приходима, то није потребан никакав прирез, или ако прирез не би био већи: у сеоском од 10"[ о ау варошком од 15°/ 0 непосредне порезе, онда се буџет, пошто га одбор одобри, шаље још на одобрење надзорној државној власти. Ако надзорна власт учини примедбе на буџет, па их општински одбор не усвоји, он ће дати своје разлоге за то и послати надзорној државојној власти, која ће буџет послати на решење министру Финансија. Решење министрово извршно је. Ако надлежна надзорна власт у року од месец дана, а министар Финансија у року од два месеца, од дана пријема буџета не донесе своју одлуку, општински ће буџет важити .онако како га је општински одбор усвојио.

Члан 131. Ако је за подмирење општинских прихода потребан већи прирез него што га општински одбор може сам одобрити, одбор ће, пошто прегледа п претресе општински буџет, решити да општински суд сазове општински збор, коме ће изнети на решење потребан прирез. Ако општински збор не одобри тражени прирез а издаци се, унесени у буџет, не могу нодмирити другим путем, нити се по закоиу смеју изоставити, тражиће се за то одобрење од министра Финансија, односно од Државног Савета. Члан 132. У свакоме општинском буџету ставиће се и један кредит за подмирење неиредвиђених општинских потреба. Из овога се кредита могу подмиривати само непредвиђене општинске потребе, и то само по решењу општиноког одбора. Члан 133. Из општинске касе могу се чинити само они издаци, који су буџетом предвиђени, или, ако је случај претходног члана, онда решењу одбора. Издаци, учињени по рачунима преко или ван буџета без надлежног одобрења, сматрају се као злоупотреба, и за штету одговарају руковалац касе и наредбодавац солидарно. Члан 134. У осталом за општински буџет важе прописи закона о окружним, среским и општинским буџетима. Члан 135. Председник и благајник дужии сј на крају свакога трећег месеца поднети ошптинском одбору састављен општински рачун о приходу и расходу; а општински је одбор дужан најдаље у року од 10 дана од пријема прегледати и оверити рачун. Овако прегледане и оверене рачуне општински суд ставља у судници на углед грађанима од дана прегледа па за 15 дана, и сваки грађанин има права ове рачуне прегледати, и на њих своје примедбе стављати. Члан 136. Председник општине с руковаоцем касе на крају рачунске године, а најдаље до 20. јануара нове године у сеоским, а до краја Фебруара у варошким општинама, дужни су све општинске рачуне саставити и општинском одбору на иреглед ноднети, који ће их најдаље за 20 дана прегледати. Ако председник и благајник не би у овом року саставили рачуне, или их не би поднели на преглед одбору, онда ће општински одбор тражити од Главне Контроле да одреди стручно лице за склоп ових рачуна о трошку одговорних рачунополагача. Члан 137. Ако би председник и благајник саставили општинске рачуне и ноднели их на преглед одбору, а овај их не би у остављеном року 1трегледао, надзоЈзна ће власт по достави рачунополагача или којег грађанина урадити шта треба, да овај преглед изврши лице, које Главна Контрола одреди, на трошак одговорних одборника. Члан 138. С рачунима, прегледаним од стране одбора општинског, поступа се по одредбама закона о окружним, среским и општинским буџетима. Нађе ли пак општински одбор у рачунима неправилности, он тражи од рачунополагача потребна објашњења, па, ако се и њима не задовољи, доставља ствар са својим мишљењем државној надзорној власти, која ће их у року од 10 дана послати Главној Контроли. Члан 139. Благајник је дужан предати новоме рачунополагачу, најдаље за 15 дана од дана наредбе о предаји, рачуне, књиге, новац и све чиме је руковао по три извода, од којих ће један остати у општинској архиви, а по један добити председник и благајник. Члан 140. Сви новчани акти, новчани документи, тапије од општинског имања, као и новац, морају се чувати у оиштинској каси. XI. Надзор државне власти. Члан 141. Врховна надзорна власт над општинама је министар унутрашњих дела, а непосредна надзорна власт над општинама окружних вароши је окружно начелство, а над општинама по срезовима срески начелник. Над општином београдском непосредна надзорна власт је министар унутрашњих дела. Члан 142. Државни се надзор простире на све послове општинске власти, који превазилазе самоуправни делокруг њен, а тичу се среза, округа и државе; и на тачно вршење свију законских прописа и законских наредаба државних власти, у колико их општинске власти имају да примењују.