Prosvetni glasnik

46 2

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

штај, пошто је оно позвано, да се брине о младом нараштају матера и да га чини иодобним за даље образовање. Овим завршујем карактеристику тока радње, којије одржан у описаном практичном раду и који се мора узети у обзир при свим практпчним покупгајима приправница овога курса. То је, као што се видедо, ток радње који развија , дакле, онај, који, као готово ни један други, одговара педагошком начелу: 1., Да дете треба развијати из његове унутрашњости; 2., Да дете скоковима с једне ствари на другу не треба развијатп површно; 3., Да врло дугим задржавањем на једном предмету ирекбмерно не наирежемо још неразвијен мозак детињи. Последња се незгода даје у осталом лако уклонити. У промени онога, што треба васпитаник да посматра, схвата, говори и ради, мора дакако бити склада; конац којп везује мисли, морасејасно провлачити кроз целину, а мора бити и оенове, која свему одговара. Па већ дечји разум , само кад има опрезности и смотрености, може се побудити и принудити, да разлнчите појаве и опажаје сиољашњег и унутрашњег живота, као и добивене, представе споји у јединетво мисли. Пскуства, која сам баш у овом погледу стекао у нашем забавишту, за мене су пуноважни докази, и забавнља, која такве захтеве потпуно задовољава, испуњава и свој задатак и бисер је за друштво у општини и држави, а тако исто и за породицу.

(НАСТАБИЋЕ СВ)