Prosvetni glasnik

16

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

снега, ветрови, искварени путови. У декембру прегледао сам школе у Салашу, М. Јасикови, Копривниди, В. Јасикови (све у срезу крајинском); у Самариновцу, Прахову, Кобиншици, Србову, Радујевцу, Милошеву и Мнданову (све у срезу неготинском). На путу сам провео седам дана. Више се није могло ни због времена, ни божићних празника. У јануару месецу обишао сам школе у Видровцу (срез неготински); Михаиловцу (срез брзо-палан.), Вел. Каменици, Вајузп, Корбову, Грабовици (срез кључки); Мал. Каменици (срез брзо-паланачки); Душановцу, Дупљанима (срез неготински); Јасеници (срез брзо-паланачки); Карбулови, Чубри, Рогљеву, Вељкову (срез неготински); Јабуковцу, Вратни, Штубику, Малајници, Уровици, Слатини, Купузишту, Брзој-Паланци (све у срезу брзопаланачком). На путу сам провео шеснаест дана, борећи се с љутом зимом и земљиштем без путова. У Фебруару обишао сам школе у: Глоговици, Дубочанима, Метришу (срез крајински); Рајцу, Смедовцу (срез неготинци); Тамничу, Бруснику, Кленовцу, Речкој, Шаркамену (све у срезу крајинском) и Брестовцу (срез неготпнски). — Тим сам тек свршио први преглед. Други преглед извршио сам у Фебруару у школама: у Кладушници, Сипу, Текији, Кладову, Вел. Врбици и Рткову (срез кључки). 1 ) На путу сам провео свега дванаест дана; а више се ннје могло ни због рада у окр. школ. одбору. Време док сам се бавио у Неготину, употребио сам на преглед школа у Неготину и администрацију, која је веома замашна. Преглед школа вршио сам тачно по послатом ми упутству о вршен>у ревизије. У свакој школи бавио сам се сахат и но два, разбирајући се о потребама школским, у колико нису задовољене, о начпну рада наставничког, а и о количини и каквоћн знања ученичког. Због неподмирених потреба, предвиђених у чл. 16., позивао сам одборе, и остављао им рока, докле ће све то извршити. Управитељи су ме по том пзвештавали, шта је п колико урађено од свега тог. Лако је разумети да све до ситнице није било извршено, али од оптужења њихова Господину Министру одбијало ме је то: што би мало који одбор остао неоптужен, а друго и то: што сам но негде п сам увиђао немогућност, да се све изведе како треба. Ииак обраћање среским властима много је помогло, и ако не еасвим. Све своје напомене које се тичу одборских дужности и наставника, на шта имају да обраћају пажњу, ставпо сам и стављам у књиге уписнице. 0 настави. И овом приликом морам зажалити, што се овој најважнијој страни сталне ревизије није могла поклонити још већа, управо једина пажња. Узрок пак томе налази се у оном, што до сада наведох. Ипак потписани је чинио са своје стране колико је могао и умео, и колико му је времена стајало на расположењу, да настава бива сваким даном напреднија и да доноси што већих резултата. То сам чинио подстичући наставнике-це што већем усавршавању њнхову у погледу знања и метода. И могу рећи да се наставнпци, у већини, труде, да раније стечено научно, педагошко и методско знање своје, ако не увећају, а оно да га одрже у свежости. То чине колико читањем, толико ј ош више међусобиим споразумевањем у већима и на среским зборовима: расправља-

ч ) Ред места и срезова свуда је довде хронолошки.