Prosvetni glasnik

1004

ИРОСВВТНИ ГЛАСНИК

ра/,и према програму за проФесорске испите, и да се према томе удеси и цела настава на Универзитету тако, да слушаоци Универзитета буду потпуно спремни за проФесорске испите према предметима које су сдушали. Али уредба је изишда пре, а закон је дошао после тога, и отуда је та разлика. Овим се пак може лакгае постићи та сагласност између програма за проФесорске испите и програма предавања на Универзитету. Што се тиче оне напомене, да ли је то основано на закону, ми ћемо одмах изјавити да је то потпуно на закону основано. Члан 9 даје Министру право надзора и ја то своје право могу пренети на другога као и у сваком другом случају кад пошљем свога изасланика у таква места да изврши надзор и преглед. Никаквог хаоса, сукоба нити несугласице неће бити отуда, јер докле год се законом о средњим тколама не уреди стални надзор, дотле ће ови надзорници бити мени реФеренти као год да сам их за сваки поједини случај нарочито овластио. Ја сам им дао генерално овлашћење, и према томе они не могу доћи у конфликт ни са директором ни са надзорницима, јер они имају само мени да реФеришу какав су рад но мојим инструкцијама у којој школи нашди или не нашли. Дакле ту нема никакве противзаконитости нити какве несугласице нити каквог хаоса; Јер они никад неће долазити у такав сдужбени однос да изгледају као какви наредбодавци или контролори, него ће само мени подносити извештај о ономе што су нашли као кад бпхихјаодредио за сваки поједини сдучај. Ту дакде, неће бити никаквог хаоса, већ ће се само видети даМинистар хоће да буде више инФормисан него што може бити инФормисан годишњим извештајима и више но што би могао видети кад би сам обилазио све школе. Д-р Светодик Стевановић, проФ. I београд. гимназије. — Господо, посде говора г. Минисгра ја не бих имао шта да кажем, јер изгдеда по овоме што је г. Министар рекао, да он остаје при своме решењу и нама не остаје ништа друго, него да примимо то к знању и извршимо ту наредбу. Али мени је дужност, као потчињеном чиновнику, да кажем искрено г. Министру шта о томе мисдим и у колико се с тим питањем не слажем Као чдан управе, ја сам имао придика, да трипут до сада претресам то питање. Према томе, не морам дуго говорити о појединим потпитањима из овога питања. И ја сам ово нитање, које је данас нокренуо г. Министар, разумео тако, као што га је он данас изложио т. ј. да он није хтео да створи јединство просветних радника онако као што су то нека господа предговорници замишљали, него је хтео да створи некакав параделан сдожан рад. Да би било тога параледног и сложног рада, збиља је нотребно, да неко кантродише да ди сви чданови те просветне заједнице подједнако добро раде свој посао. Зато смо ми и казали у својој