Radno i socijalno pravo

Борисав Чолић, Забрана дискриминације и поступци заштите у случају њеног настанка, Радно и социјално право, стр. 127-138, ХШ (17 2009)

3) дискриминација у области образовања и стручног оспособљавања, 4) дискриминација на основу пола.

Ова дискриминација постоји ако се поступа противно начелу равноправности полова, односно начелу поштовања једнаких права и слобода жена и мушкараца, у политичком, економском, културном и другом аспекту јавног, професионалног, приватног и породичног живота.

Повереник за заштиту равноправности

Закон о забрани дискриминације прописује постојање повериника за заштиту равноправности.

Повереника бира Народна Скупштина, на предлог Одбора за уставна питања. Према Закону свака посланичка група има право да Одбору предложи кандидата за повереника.

Повереника за заштиту равноправности Одбор предлаже под условом да је предложен од стране већине чланова Одбора и уз обавезно испуњење свих услова из закона у погледу школске спреме, радног искуства, високих моралних и стручних квалитета и ограничења која Закон одређује у случају избора од стране Народне Скупштине, да не може обављати другу јавну или политичку функцију, нити професионалну делатност.

Повереник се бира на време од пет година и може бити биран највише 2 пута.

Разрешење повереника је обавезно у случајевима који су предвиђени Законом, због осуде за кривично дело које га чини недостојним или неподобним за обављање ове функције, ако обавља другу јавну или професионалну делатност и у другим прописаним случајевима на предлог одбора за уставна питања и то: већином гласова свих народних посланика.

Надлежност повереника

Одредбом члана 33. Закона прописана је надлежност повереника која подразумева највећу могућност ангажованости повереника због разноврсности обавеза и дужности. Повереник поред осталог је дужан: 1. да прима и разматра притужбе због повреда одредаба Закона и даје мишљења и препоруке у конкретним случајевима и изриче мере

133