RTV Teorija i praksa

134

iz Delometra i Kruga 202). Konačno i reportaža S. Anastasijevića pokazuje da tom vidu radio-novinarstva nisu nedostupne ni teme kakva je ekonomska stabilizacija, iako je autor nastojao da njegov angažovani stav saopšte sagovornici, „obični Ijudi”, bez zvučnih titula. Utoliko je uverljiviji i pamtljiviji! Razmišljajući o protekloj smotri, bila mi je namera da podstaknem napore u raspravama kakvu bismo smotru želeli u budućnosti. Uostalom, žiri informativnih emisija je smatrao za potrebno da iskaže i neka svoja razmišljanja o budućem radu ovakve manifestacije: „Mišljenja smo da ovu manifestaciju ne treba organizovati kao takmićarsku smotru simboličnog tipa. Bilo bi dobro birati između alternativa: ili je što preciznijim kriterijima učimti smotrom autorskog sameravanja u radio-novinskim radovima ili j e učiniti radnim, stvaralačkim susretom, gde se sagledavaju rezultati jednogodišnjeg rada (ili određenog vremenskog intervala), razmenjuju radna i stručna iskustva i prave konkretni dogovori o stalnom unapređenju, inače i do sada dobre saradnje jugoslovenskih radio-centara”. Na osnovu svog uvida u radio-festival predložio bih nešto drugačiji karakter budučih smotri: 1. Takmičarski deo proširiti novim oblastima koje naročito karakterišu neki specifični vidovi radio-izraza (uloga voditelja, širina obuhvata teme i način saopštavanja društveno usmerene poruke i pretpostavljeni ili anketom utvrđeni broj slušalaca i, posebno, uspešnost razvijanja dvosmerne komunikacije); 2. Takmičarski deo treba da ima dve selekcije: jednu koja je produkt izbora kvalifikovanih Ijudi iz radio-stanica i drugu, koju biraju slušaoci; 3. Zadržati i dalje smotru produkcije kao radni deo koji predstavlja osnovu za razgovor o inovacijama u ndjširem smislu reči, ali i za kritičke primedbe več prevaziđenih i zastarelih oblika radiofonskog izraza i drugih specifičnosti radijskog novinarstva; 4. Pored razgovora o takmičarskim i ostalim emisijkma u kojima učestvuju članovi žirija i publika, posvetiti veču pažnju odbiru i pripremi tema koje bi se razmatrale za „okruglim stolom”; 5. FestivalsMm smotrama dati bar isti publicitet koji uživaju neke druge kulturno-umetničke smotre koje se održa Vaju u našoj zemlji i podići ih na nivo kulturnih manifestacija.