Školski list

- 171 —

1. Свака предрасуда је по својој суштини обмана и нема ио томе црава на опстанак. 2. Корен нредрасуди је или у неувиђавности или у злонамерности. 3. Жишлење и хотење свакога човека изложено је опасности обмане; због тог није нико смртни сигуран од иредрасуде. 4. Свака заблуда човечијег мишлења и хотења у последњој је линији сметња за напредак; због тог је сваки поштев човек позван да се бори против предрасуде. Б. За народну школу и за учитељство нарочито значи борба иротив предрасуде борба за опстанак. 6. Борба против иредрасуде, којој је корен у недовољној увиђавности, лежи ио себи у плану школскога рада. 7. Злонамерна предрасуда оцрњује цељ и вредност народне школе и шкоди јој, што поотојано дела против духовног и материјалног напредовања учитељства. 8. Јасна свест о праву своје ствари и непоколебимо остајање при свом уверењу дају учитељству најсигурнију гаранцију за то, да ће његова борба против предрасуде бити крунисана успехом. Треће нредавање држао је Др. Вренинг, учитељ реалне гимназије у Бремену о теми : Лирско песништво у школи. Рано у јутру тога трећега дана обављена је тиха свечаност на гробовима Либена и Гре®е-а, којом је нриликом Јован Халбен из Хамбурга неколико речи за успомену проговорио. ИЗВЕШТАЈ са IX. Шајкашког учитељског збора, држаног у Госжгђинци 16. Маја 1833. Председава: С. Јанксвић; бележи Д. Стакић. Присутни : Бабић потиредседник, Миловановић известилац, Магарашевићева, Бугарски, Бр. Јанковић, Сабљица, Коњовић, Поповић, Рудићева, Чешљар, ТриФуновић, Брадваровићка, Марковић, Докић, Крестићева, Перлаки, Фазекаш, Мирилов, Тандор, Каракашевић, Димић, Михајловићева, Пауновић, Лаутенбах, Карнер, СтеФановићева, Јоцић, Бошњакова, Чавић, Штајгер, Маршић, Крецулов. Отсутни: Петровић, Радуловићева, Тир, Екерт, Бабићева, Јаконић, Каћански, Радивојевић. Претседник поздравља збор, напомиње цељ оваких састанака и корист истих по сваког појединог; жели и на даље савесног и успешног рада и проглашује седницу за отворену. На позив претседника ради Магарашевићева са IV. разр. из очигледне наставе у свези са мађарским језиком предмет -,Храст." — Води разговор о шуми, делови шуме, како се које дрво зове, зауставља се код храста, делови истог: корен (§убкег) стабло (а Шггз) грање (аг а§ак) лист (а 1еу^1); говори о облику листа; то исто мађарски; пита о казаноме Говори о плоду храста; о његовој употреби; о шишаркама; о њиховој употреби корист од храста. Пита о казаноме. Марковић предузима с II. р. „механично читање." Позива децу да назе и говори о важности читања; о индиФерентности родитеља преада школи; — о интериункцији и пише на таблу ., ;, ?, !, :. — Чита се нредмет; „Добра сестра"; прииоведа, чита оцек цо оцек и цозива де* цу, да то исто чине, исправља поједине ногрешке,