Školski list

— 172 -

Мирилов ради граматичну ана.иизу у Ш, р. Позива децу да нађу у читанкама бр. 30. Деца читају један део иредмета ; пита каква је реч „противнш;;" кога рода, но чему се познаје род; о једнини и множини. Истражује глагоде; говори.о времену; нстражује бројеве; говори о особним именицама. Миловановић чита своју раснраву. „0 важности и цељи очигледне наставе." Говори о старом средњевековном начину учења; о очигледној настави; о њеном историјском развитку; о данашњој очигледној настави, о њеној неоценимој важности но елементарну школу; о цељи ове наставе; говори о начину нредавања очигледне наставе. Пауновић чита своју расправу: „Писмено вежбање као припрема за писмено изражавање мисли." — Говори о способности, коју ваља да има сваки ученик пре овог посла; о вежбању деце у чистом и правилном писању; о прегшсивању; о исписивању онога, што су на памет научила; о диктирању онога, што им је објашњено : о начину учитељског диктирања, о прегледу онога, што су деца написала; о поправљању онога што је написано; о штетним иосљедицама ако је учитељ немаран и не иде за тим, да погрешке ревносно исправља; наводи епизоду из свога учитељског живота, наиме како није свагда ирегледао дечије задатке, и како ови често недонашаху своје задатке изговарајући се да „господин" не ће никад да нрегледа задатке; дошао је до уверења, да учитељ не сме лагати; о томе, како у сваком случају ваља нрегледати и ноправљати дечије задатке; о томе, чиме ваља ова вежбања почети, Председник извештава збор, да су од 15 одређених иредавача односно расправљача своје писмене радове послали само њих неторица, што изгледа као да су остали равнодушни према удружењу или се не сматрају обвезнима, да респектују донешене закључке овога збора. Позива збор да реши шта ца се ради са онима, који не иослаше своје радове а немају довољно разлога за извину. Коњовиб: да се за сад извини. СтакиК: да им се за сад изрече негодовање, а у будуће да се учини пријава вис. шк. надзорништву. ШиловановиИ : да се новчано казне. После дужег саветовања решено да претеедник ноднесе о томе извештај вис. кр. шк. надзорништву, да оно против неизвињених чланова донесе пресуду. Чита се записник ирошле седнице. Прима се. Претседник подноси извештај о своме раду од последњег зб ;ра до данас. Узима се на знање. Претседник позива Магарашевићеву, да изјави каквих се начела држи у иогледу иредавања очигледне наетаве. ШагарашевиКа: нридржавала сеУпутства за вежб. у мишлењу н говору. Критиковаху Коњовић, Бугареки, Пејић, Гудићева, Докић, Миловановић. — Иредавачица нема одређеног плана, према ком би ваљало да је склопила своју лекцију, него говори садо стаблу и одма за тим ирелазк на лишће, с лишћа на корен, с корена на илод итд., заборавља на једач од главних делова предмета: на цвет, о коме води разговор, — што све