Spomenica dvadesetpetogodišnjice srpskih državnih železnica : od 3. septembra 1884 do 3. septembra 1909. god.

Поб —

6. Управе савезних железница имаће да закључе међу собом погодбу о обрту и да је владама поднесу на одобрење. .

в. Царинско руковање вршиће се од стране Угарске на земунској станици а од стране Србије у Београду. Но то ипак не смета да парински органи једне стране угорорнице врше на земљишту друге у близости пограничне царинске канцеларије, послове, који би истицали из њихове службе, те да олакшају промет и очувају благајничке шштересе обеју држава,

Даље је било утврђено, да се железнице 0 којима је реч у овој конвенцији имају саградити и екслоатовати по једно-образним правилима у колико ово тражи корист узајамног предмета.

1. Шине ће имати, саобразно са додирним железницама у размаку 1.436 метра мерено измебу унутрашњих страна шина;

2. Возни материјал мора бити начињен што је више могуће по једно-образним правилима и у сваком случају тако, да може слободно прелазити са пругеједне од двеју држава на пругу друге државе.

3. У обема земљама поставиће се у главпоме једно“ образна правила односно употребе влакова, који се имају увести на обема пругама о којима је реч.

(Овом конвенцијом утвојен је директни превоз пуг ника и робе а у локалном саобраћају свака од уговорних страна задржала је соби право на уређивање тарифа за превоз робе на свом сопственом земљишту.

Тако исто овом конвенцијом било је регулисано и пи тање о преносу поште железницом.

(Сем ове конвенције, потписан је 29 марта 1 један завршни протокол по коме се 4л. 9. конвенције мења у толико, да рок предвиђен у том чланку за грађење пруге од Ниша преко Пирота до српско-боугарске границе ) правцу Цариграду не почне тећи пре но од дана, када се свеза ове пруге осигура конвенцијом, која се има закљу“ чити са Бугарском, пошто вредност ове пруге, докле се год она не веже са огранком бугарским не стоји у сразмери са финансијским жртвама, које су потребне да се она сагради.