Topola

398

квазу, нарушено je народно право по коме чиновнике назначује кваз српскп а не висока Порта ; а почем je она то учинила по интригана Вучића и вегових једномишленика то je он и крив у том случају као нарушилад устава. 5. У томе, што je на неколико дана пре доласка кваза Мпхајила из Цариграда, после лошто су се кућама разишли из Београда солдат којн се побунише у след тајних интрига поставленога над аима помощника начелника всјске, Хранпсавлевића, што je он тада дошав рано из јутра у касарну као намесник и заповедив солдатима да се поставе у редј стао овнма говорнтп; браћо! хвала вам од мене и од целога савета што и ви нисте отишли пре три дапа с оним солдатима; ако хоћете дочекатн кваза, чекајте, кроз три или четири дана он ће ту бити, ако нећете чекати, то вас ми не можемо принудит, а за то кажите сад, хоћете ли чекати кн>аза или не и кад већина солдат одюворн: хоћемо амањина: не ћемо, он опет рече; »кад нећзте ми вас држати неможемо*, и повторив неколико нута то питаве додао je; кад нећете књаза да чекате, ми вас неможемо принуђавати, узмите вашу капу па идите кућама, а кад вас зовну дођнте опет. Уз то je говорио пред солдатима и оваке речи: »ja се не боји никога ни кваса ни совета, ни попечитела, ни митрополита, и нико не треба да се бојп никога, ми смо сви равни, што jé кваз то je и свињар, што свивар то и советник, што советник то и терзија, а што терзија то и судија, што оудија то и ja, сви смо ми једнакн; не треба да се само једнан греје на сунду, а ми сви да стојимо у ладу, и само један да подигне главу високо а ми сви да гледамо у земљу, но вала сви да гледамо горе и сви да се грејемо на супцу; ja се не бојим никога, само се бојим устава, па то ћу рећн п квазу Михајлу, као што сам говорио и његову оду; чућете сви, шта ћу му рећи у очи кад дође, и ако он не буде радио по уставу, ja ћу та протерати као и ода; но нека нико не мисли, да сам ja прогнао кваза Милоша својом влашћу, не вега je прогнао устав. Ево ми у цепу царских Фермана, и ви ћете видети, шта ћу учпннтп с књазом Михајилом, ако се не хтедне владати лудскн, ми треба да имамо једнога кваза, па ма ко то био, књаз Михајло или ко друтп, нама je то све једно; нек нико не мисли да кааз може да чини у земли све, што хоће; он мора да слуша народ и да чини оно што народ хоће и што заповеда*. Из такога тумачева слободе и једнавости пред простим солдатима види се јасно, да се Вучпћ до доласка кваза Михајила старао подићи народ на буну противу кваза. држећи, да ће соддати, повративши се својим кућама, нзручитн вегове речи сроднпднма и остадоме народу и да he подстрекавати народ противу кваза. 6. У томе; што je сад око ЪурЬева дна, дознав да се народ диже противу вега за вегове разне поступке и давши квазу модбу о оставци, неправедно окривливао кваза, говорећи у вој, као да би кваз потпаливао покрет у народу, што он пикад неће моћи доказати, јер народ види и зяа, шта су Вучић и вегови Једномишленици урадили докле су уназадили Србију и докле могу још уназадитп, да су они готови указнвати услуге Турцима на штету народних права, што су добивена после толпкпх напрезава, а при том једино у дели да насите своју корнет олубивост, да сатру кважево племе и гам да униште полнтичко бнће Србпје. 7. У томе, што се бадио у наручја Турцима оклеветавао народ, као да je он устао желећи да га зграби и убије без суда, назвав и описујућп народ посоедством своЈпх агената, који припадају вегову само друштву бунтовндм. Народ није убијао никога, а тпм маве Вучнћа, које га би он предао на суд својој властп нао што je то учпнио с протом Ненадовпћем п Лазом Тодоровићем, који неби билп ни везиванн, да ннсу стали викати на народ, којн се скудно у Топчидер ради тога да пре-