Učitelj

ПРВА ПРЕДАВАЊА ИЗ ЗЕМЉОПИСА У Ш. РАЗ. 411

(Има скоро | сат). На којој је страни од Бање2 (На јужној, само мало на истоку), Обележите и то! (Види сл. 4).

Из Бање има и пут-насип — за Тополу. Он готово право тамо води. Назначите и то на хартији. (Ол. 4).

Ко је од вас био у Буковику2 Је ли био који код цркве2 Има ли тамо каква. вода ; (Има; тамо извире једна, рекај. Како се зове та рекаг (Кубршницај. Како се зове оно место где извире % (Извор). Тече ли Кубршница само кроз Буковик % (Она тече мало кроз Буковик, па поред Киселе Воде, Аранђеловца, Бање и т. 4.. Ајд ми на хартији да обележимо и ту реку. Али најпре ми кажите: где је Кубршница шира, код Буковика или код Аранђеловца 2 (Код Аранђеловца). А каква је код Бање2 (Још шира). Знајте! Река је најужа при извору па после све шира. Ко зна зашто» (Што у њу улазе и други потоци па постаје већа). Е и ви означите то, али овако: најтања црта нека будо онде где извире, па после све по малко дебља. Али најпре кажите ми: тече ли Кубршница право2 (Не тече, она кривуда). Е и ви то назначите. (Сл. 4.). ;

"Осим ових места песбележили смо још и Стојник, Белосавце и још нека места, која се виде са Орашачког брда.

Е, децо, доста смо за данас урадили. Оклопите ваше хартнје, па ћете ми то сутра сви донети у школу... Сад се мало играјте, а који је гладан нека руча.

После игре, ручка и одморз сиђосмо у Орашац и одосмо у орашачку школу. Учитељ нас лепо дочека. Моји ђаци уђоше у школу и измешаше св са Орашанима. Пропитасмо по мало из разних предмета, и моје и његове ђаке и пошто отпевасмо 2—3 песме, пустимо их на поље, а ја одох са учитељем у собу. Казао сам му циљ мога данашњег излаза и показао му рад данашњи. Ово му се допало и обећао да ће и он то исто чинити и јавити ми о успеху своме. Даље казао сам му у кратко, шта сад мислим даље радити, на основу данашњега рада. За тим уредив ђаке, опростисмо се од Орашана. и одосмо у Аранђеловац.

Цела шетња трајала је 6 сати.

ж ж Ж

Сутра дан наставио сам у школи јучерашњи рад.

Чим сам ушао у школу, после молитве, почео сам говор о јучерашњем раду, о јучерашњој шетњи. Деца су ми испричала укратко све шта смо јуче од поласка из школе до повратка радили.

Јесте ли сви донели оно што сте јуче радили на брду Извадите те хартије, расклопите и ставите на клупу! Оно што сте јуче радили на брду на хартији, сад ћемо у школи на табли. Но како не можете сви на једанпут радити на табли, то ћу сад ја радити а ви ћете ми казивати,