Učitelj

ЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД 225 ||

зуме се има више узрока, које ми не можемо на овом месту исписивати, и ако би то било врло вредно.

Према свему што смо довде изнели о садржини и каквоћи прилога штампаних у Неуџе редасогћдие, држимо да смо имали пуно разлога, што смо препоручивали пажњи нашега учптељства и свију оних којима је на срцу напредак нашега основнога школовања.

Врање. Свет. Ст. Симић ·

6. Покрет учитељица у Пруској.

Ових дана био је скуп пруских учитељица основних школа у Берлину ради образовања „друштва пруских учитељица основ. школа“. Скуп је отворила председница „друштва берлинских учитељица“ госпођица РоШтоск, која је у своме говору, после уобичајенога поздрава гостију, нагласила тешке прилике, у којима се налазе учитељице у Пруској, налазећи ослонца у узајамноме раду пруских учитељица, у њиховоме савезу. Даље, износећи задаћу учитељства ван школе, налази, да је неопходно потребно, да се учитељице заједничким радом упознају са социјалним задаћама, којима учитељи и учитељице треба да теже својим радом у школи и ван школе и да будним очима прате интересе школе, парода и учитељства. -А за тим је госпођица Гавећпева из Шпандаве у дужем говору изложила циљ и задатак друштва у следаћих [1 тачака: |.) „Друштво пруских учитељица основних школа“ потребно је, да заступа интересе учитељица, да ради на побољшању њиховога стања и неговању основне школе. 2. Друштво не иде противу „Општега немачкога друштва учитељица<«, већ ће га потпомагати и ојачавати. 3.) Друштво ће да шири сталешку свест учитељица основних школа ради свесне заједничке борбе за своја права. 4. Оснивањем једнога центра друштво ће да пружа савет и заштиту својим члановима, да би се предупредило свако гажење права учитељица основних школа. 5.) Старање друштва ће се распростирати и на захтеве у погледу спреме учитељица, а нарочито у погледу природне историје, (хигијене), историје, (науке о газдинству и управи) и литературе. Особито је потребна јача спрема у психологији и методици и увођење домаћег таздимства по семинарима. 6.) Друштао ће тражити већи број женских учитељских школа. 7.) Друштво ће се старати, да чланови својевољно раде на усавршавању своје методиске умешности и за то ће стварати прилике, 8. Друштво ће се старати за побољшање материјалног стања учитељица. 9.) Друштво ће се трудити, да ни једна женска основна школа, како у