Učitelj

ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ УЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА 95

Имена чинитеља може учитељ имати написана, јер и то ђаци лако заборављају и мешају.

87 умаљеник 28 множеник 24 умалитељ 5 множитељ 63 остатак (разл.) 140. производ

Деобе времена, мера, новаца могу се такође изложити у згодним прегледима, те да по њима ђаци боље разумеју и лако упамте. За новац најбоље је имати збирку, али учитељ не може имати да покаже и ситан новац и златнике и банке од 10 и 100 дин. Но то може имати нацр-_ тано, имитирано. Ако се то и бојом и бронзирањем нацрта, то је још боље. Од новаца се може добити тачан отисак на штањолу. |

Метарске мере треба да има свака школа и имају то многе наше школе; али је добро да још учитељ има на „зиду, табли или где било обележену дужину метра, квадратни метар, (може и кубни); у школском дворишту треба, да има означен квадратни метар и ар. На каквој пољани приликом излета може се одмерити !00 метара и хектар, километар и др. мере, па ће то ђаци памтити и на то ће се сећати кад се рачуна у школи с тим мерама. За ова мерења, учитељ, ако нема инжињерску пантљику, може се послужити тањим концем, на ком би се чворовима или бојом могли обележити метри и Декаметар. Да се неби конопац грчио и истезао од суше и влаге, може се увоштити или омаститиј.

На послетку, осем свега што сам поменуо, има срестава која ће помагати у рачунању, а која се не купују нити их учитељ израђује. Приликом излета, у поље, у околину, кад се прође на пр. поред каквог воћњака, ето очигледно престављеног задатка: толико реди по толико воћака, колико свега; кад се с једне воћке добије толико рода, колико ће бити од целог воћњака 2 Поред њиве, засејане кукурузом, може се рачунати исто тако. Листови детелине су лепе тројке за 1 разр., тако се за друге задатке