Učitelj

96 ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ УЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА

могу узети листови багрена, ораха ит. д. Куд год се учитељ окрене у пољу, у школском дворишту, па иу самој школи наћи ће задатака за рачунање, који су у исто време очигледно престављени боље, него на рачунаљци.

Наставних срестава за рачунање има дакле много, и да се купе, и да их учитељ сам или с ђацима, изради, а има их и бесплатних, готових у околини. Све то учитељ треба да прибере и употреби, јер у свима предметима, а нарочито у рачуну, што више наст. срестава то боље.

5. Геометрија.

Овај се предмет учи у вишој основној школи, али како се све ово, што говорим, тиче и ниже и више осн. школе, то треба и о овом предмету да рекнем коју.

Наше више основне школе махом и немају никаквих наставних срестава за овај предмет, а код нас готово се · и нема бозна шта да купи, мањ да се са стране набавља. Зато је учитељ и принуђен да што год наставних срестава сам спреми за овај предмет.

Оно што рекох о метарским мерама код рачуна, потребно је и за овај предмет. Даље, може учитељ имати све геометријске облике нацртане по групама и на зиду стављене ђацима на углед; може то исто имати од картона исечено; геометријска тела начињена од картона ит. д.

На послетку, кад само име „геометрија“ значи мерење земље, онда је и смешно учити тај предмет само цртањем и мерењем по школској табли. Зато ваља геометрију учити посматрањем предмета у школи, у околини, премеравањем земљишта ит. д. Има, дакле, наставних срестава, која се не могу у школу донети, него треба к њима отићи. А приступ је бесплатан.

6. Земљопив.

За земљопис ми имамо само неколико мапа и то свакојаких. Но, баш и да имамо и више и бољих мапа,

ПРИ У АЈ