Učitelj

28 ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ УЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА

Пластичне мапе код нас су у опште непознате. Међу_ им то није баш тако тежак посао, који не би могли радити наши учитељи. А такве мапе куд и камо су бољем од најбољих обичних мапа. Колега наш, који је овде изложио неколико својих пластичних мапа, потврдиће, да се то може радити, и да се с таким мапама лакше постигне много већи успех.

у 7 и 8 св. „Учитеља“ ове год. Г. К. Јонић саопштио је, како је правио пластичку мапу са својим ђацима у дворишту школском. Такав рад заслужује пажњу осталих другова и држим, да ће се на њега и други угледати.

Осим мапа могу учитељи разним нацртима олакшати разумевање и памћење онога, што се у земљопису учи, као: висину планина, дужину река, број становништва по варошима, окрузима, српоким земљама, административну поделу и т. д. Како се и на који начин то цртежима преставити може, можете видети на цртежима, које сам овде изложио.

Из свега овога можете видети, да учитељ може сам израђивати много више наставних срестава за земљопис, него што се купити могу. А овакви радови учитељеви у у многоме су за наставу потребнији и бољи баш и од оамих штампаних и купљених мапа.

Но, како сам до сад на више места помињао, да учитељи могу израђивати разне прегледе и цртеже, треба. да покажем и како се то лако може цртати на једној хартији, која се за то употребљава, у Чешкој. У Чешкој учитељи за разне нацрте имају овакву хартију (показана јој. Хартија је доста, дебела, и јака, има је овако црне боје, а има и боје отвореније. Ширина је 1'/, метар, а у дужини продаје се на метар. Метар стаје 10—19 крајцара. — На овакој хартији црта се кредом разне боје, која се може избрисати, па се може после нацртати друго што. Но, ако се хоће да буде трајније, онда се црта друкчијом бојом или мрсном бојеном писаљком. Такве писаљке могу се купити, а

во дина 5

ис 1...